אא

300 מיליון דולר: תוכנית פיתוח נמל התעופה בשיקגו יוצאת לדרך

נמל התעופה הוותיק O'Hare, אחד מעשרת העמוסים בעולם, יעבור שיפוץ של אזור הבידוק הביטחוני, איסוף הכבודה ותוספת של אלפי מטרים של שטחי מסחר: "יוצאים למסע של שיפור היעילות, הבטיחות והנגישות"

נמל התעופה בשיקגו (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל התעופה בשיקגו (צילום: SHUTTERSTOCK)

נמל התעופהO'Hare International  בשיקגו נחשב לאחד מעשרת העמוסים בעולם. רק בשנה האחרונה עברו בו 73.8 מיליון נוסעים, עלייה של 8.1% ביחס ל-2022. כעת, תוכנית שיפוץ מקיפה וגרנדיוזית של הנמל הוותיק (שהוקם לפני 80 שנה) יוצאת לדרך.

התוכנית שעלותה 300 מיליון דולר תמומן חלקית על ידי ממשלת ארה"ב (90 מיליון) והשאר במימון של נמל התעופה עצמו, חברות התעופה והעיר שיקגו.

הטרמינל המרכזי שישופץ הוא טרמינל 3 בנמל התעופה. בין האזורים המרכזיים שישופצו במסגרת המהלך נמצא אזור הבידוק הביטחוני (TSA) שיאובזר בציוד חדשני; מסדרונות הנוסעים שיורחבו; אזור איסוף הכבודה שייבנה מחדש ויאובזר במערכות מתקדמות ועוד שיפוצים פנימיים וחיצונים בנמל התעופה לשיפור חוויית הנוסע.

במסגרת השיפוץ, כ-3,000 מטרים רבועים של אזורי סחר חדשים יתווספו לטרמינל 3 בנמל התעופה.

שדה״ת שיקגו או׳הר. צילום: Shutterstockשדה״ת שיקגו או׳הר. צילום: Shutterstock

ראש העיר שיקגו, ברנדון ג'ונסון, אמר כי "יוזמה זו לא רק מחזקת את התשתית שלנו אלא גם את מעמדה של שיקגו כמובילת תעופה עולמית". ראש העיר הודה על "התמיכה הדו-מפלגתית המשמעותית" של הממשל האמריקני. הסנאטור האמריקני דיק דורבין הוסיף כי מדובר ב"מהלך לשיפור היעילות, הבטיחות והנגישות של נמל התעופה".

נייט גאטן, סגן נשיא אמריקן איירליינס, אחת משלוש חברות התעופה הגדולות בארה"ב, אמר כי "שיקגו היא מרכז חשוב ברשת הקווים שלנו ואנו שמחים על ההשקעה הנוספת במיוחד בטרמינל 3, ממנו פועלות מאות טיסות ביום לרחבי העולם; השיפורים הללו יתרמו לתפעול יעיל יותר ולחוויית נסיעה משודרגת עבור הלקוחות שלנו".

נמל העתיד של דובאי (צילום: EMIRATES)נמל העתיד של דובאי (צילום: EMIRATES)

לאחרונה סיפרנו לכם כאן בפספורטניוז על נמל תעופה נוסף שנמצא בדרך לשדרוג משמעותי - נמל התעופה DWC בדובאי, שם התקציב "מעט" גדול יותר - 35 מיליארד דולר, שאמורים להפוך את נמל התעופה המשמש כיום כנמל המשני של האמירות ללא פחות מאשר נמל התעופה הגדול בעולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שיקגוטיסות לשיקגונמלי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: