אא

"לפתוח את גבולות קפריסין לפליטים מסוריה"

כאב הראש הבא באזור? מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מטיל את אחריות שיקום סוריה על אירופה ודורש "לפתוח את הגבולות למדינה האירופית הקרובה למזרח התיכון". לאחרונה אמר ארדואן: "קפריסין הייתה יכולה להיות טורקית". מה יקרה לתיירות?

פאפוס (צילום: SHUTTERSTOCK) פאפוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

חזית מחודשת למתיחות האזורית. כשברקע המלחמה הלא-מסתיימת והמשך ירי הטילים ושיגור הכטב"מים מלבנון לישראל, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ניסה בנאומו אתמול לפתוח חזית נוספת להתרחשויות האזוריות.

במהלך נאום ששודר בטלוויזיה אמש (שני 13.5.24) בשידור חי, קרא נסראללה לקבל החלטה בינלאומית ולפתוח את גבולות קפריסין לפליטים מסוריה, "המדינה האירופית הקרובה ביותר למזרח התיכון", להגדרתו, כאשר הכוונה כמובן איננה לקפריסין הצפונית אלא לזו הדרומית, היוונית-אירופית.

קפריסין. צילום: shutterstockקפריסין. צילום: shutterstock

לדבריו, המהלך צריך להתבצע בהסכמה והאחריות על שיקום סוריה מוטלת על אירופה. לשיטתו של נסראללה הפליטים הסורים לא צריכים לעלות על סירות ולנסות להגיע באופן בלתי חוקי לקפריסין אלא על קפריסין לפתוח בהסכמה את דלתותיה ולקבל את הפליטים.

עיתוי הדברים של נסראללה לא מקרי. הלחץ המופעל כעת על קפריסין מכוון לפסגת האיחוד האירופי שתתקיים בבריסל בעוד פחות משבועיים, ב-27 במאי, במטרה לגרום לאיחוד לפעול למען סוריה והפליטים.

בקפריסין וביוון שומעים היטב

הדברים הללו, אליהם מקשיבים בקשב רב בקפריסין וגם ביוון, מגיעים בתום פגישה צוננת שהתקיימה אתמול בין נשיא טורקיה ארדואן לראש הממשלה היווני מיצוטאקיס.

ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

אחד הציטוטים שיצאו מהפגישה לכלי התקשורת הבינלאומיים, עסק באנשי חמאס שלדברי ארדואן אלף מתוכם מטופלים בטורקיה. ראש הממשלה היווני אמר לנשיא הטורקי בעניין המספר: "נסכים שלא להסכים". זאת, למרות התקרבות שנרשמה לאחרונה בין הצדדים סביב הוויזות שיוון העניקה לתיירים הטורקים, פרויקט שנחשב להצלחה גדולה בחודשים האחרונים.

רק לפני מספר חודשים אמר ארדואן במפגש עם גורמים צבאיים טורקים, 50 שנה אחרי הכיבוש הטורקי את צפון קפריסין, כי "קפריסין כולה הייתה יכולה להיות לגמרי טורקית", דברים קשים מאוד לאוזניים הקפריסאיות.

נזכיר כי קפריסין, במיוחד עם הסרתה של טורקיה ממפת התיירות הישראלית, נחשבת לאחד היעדים המובילים והאהובים על התייר הישראלי לצד יוון, כאשר ללרנקה ולפאפוס פועל מספר רב של חברות תעופה, בהן שלוש החברות הישראליות לצד החברות הזרות.

בחודש אפריל (בו חל חג הפסח) הייתה קפריסין היעד מספר 4 לטיסות מישראל אחרי יוון, ארצות הברית וצרפת.

הסכמה מצד האיחוד האירופי וקפריסין לקליטת פליטים סורים עלולה להביא למתיחות בין ישראל לקפריסין, במיוחד בעונת התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןטורקיהיווןחיזבאללה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: