אא

הבדיקה מתארכת: רשות התחרות עדיין לא מאשרת את מיזם אל על-איסתא

הרשות ממשיכה להאריך את הבדיקה ודורשת השלמת מסמכים נוספת, כאשר במקביל נראה שהבדיקה שנערכת לגבי מחירי כרטיסי הטיסה של אל על בזמן המלחמה מעכבת את אישור העסקה של המיזם התיירותי החדש של אל ואיסתא "El Al Travel"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

רשות התחרות עדיין לא אישרה את הקמת חברת התיירות המשותפת לאל על ואיסתא.

הרשות עורכת את הבדיקה כבר כמעט כחצי שנה, מאז החברות חתמו על ההסכם, כאשר האופציה לגבי הבדיקה הוארכה והרשות דורשת מהחברות להגיש מסמכים נוספים.

ישנה הערכה היא כי העובדה שהרשות עורכת במקביל בדיקה על מחירי כרטיסי הטיסה של אל על בזמן המלחמה, לאור הטענות שהופנו כלפיה שהיא מנצלת את המצב בהיותה חברה בודדה שטסה ליעדים מסוימים מקשה על נתינת האישור.

באל על טענו לגבי בדיקת הרשות כי החברה מנהלת מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב ובחברה בטוחים כי היא תצא בסדר מבחינת הבדיקה.

אך עדיין, לאור המצב והבדיקה שנערכת, ההערכה היא כי הרשות כעת לא תמהר לתת את האישור מחשש כי הדבר עוד יותר יגביר את השליטה של אל על בשוק בזמן שחברות תעופה רבות לא ממהרות לחזור לטוס מישראל ואליה בגלל המלחמה.

כזכור, בסוף חודש נובמבר חתמו שתי החברות על ההסכם הסופי להקמת חברת התיירות החדשה ב"El Al Travel".

לפי מתווה ההסכם, איסתא תחזיק בחברה החדשה 40%, אל על תחזיק 60% ולבעל השליטה באל על קני רוזנברג תהיה אופציה להחזיק ב-20% ממניות החברה החדשה. איסתא במקביל תצטרך לרכוש כ-4.9% ממניות אל על תמורת כ-39 מיליון שקל בהקצאה פרטית. התוכנית להקמת חברת תיירות מופיעה בתוכנית האסטרטגית של חברת אל על שמופיעה בדו״ח הכספי של 2022:

"החברה שואפת להקים מיזם משותף של חברת תיירות בשיתוף חברה מובילה בתחום התיירות, שתעניק ללקוחות אל על חווית לקוח כוללת. החברה תמכור את כל מוצרי ושירותי התיירות, בהשקה הדרגתית מחבילות חופשה, חבילות דינמיות ובתי מלון, דרך שירותי קרקע נוספים ועד לחבילות מורכבות ושירותי תיירות פנים".

מטרת החברה החדשה הינא למכור את מוצרי התיירות באמצעות הדיגיטל להתחרות באתרי האון ליין מחו"ל, בוקינג, אקספדיה, ולהציב להם תחרות וגם להציב תחרות לחברות הלואו קוסט שלוקחות נתח מהשוק הישראלי והציבור הישראלי מפרנס אותן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלאיסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: