אא

למשך שלושה ימים דובאי תהפוך לבירת התעופה של העולם

יותר מ-1,500 משתתפים וביניהם קברניטי התעופה העולמית יתכנסו לפסגה המתקיימת לראשונה באיחוד האמירויות ומתארחת על ידי חברת Emirates. בכנס ידונו באתגרים העומדים בפני התעופה העולמית וביניהם: המצב הגיאופוליטי העולמי המורכב, קיימות, SAF, הפוטנציאל של AI בתעופה, האיזון המגדרי ועוד

במרכז הכנס: Sustainable transportation. צילום: Shutterstock במרכז הכנס: Sustainable transportation. צילום: Shutterstock

ה-80 של יאט״א.

ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) יקיים השבוע את האירוע השנתי שלו בדובאי. נזכיר כי בשנה שעברה התקיים הכנס השנתי בבירת טורקיה, איסטנבול.

כמידי שנה בחודש יוני, יתכנסו כל קברניטי ומקבלי ההחלטות של תעשיית התעופה העולמית תחת קורת גג אחת לפסגת התחבורה האווירית העולמית בה ידונו בנושאים החשובים ביותר בתעשיית התעופה.

גם מישראל אמורים לקחת חלק בכנס בכירים מחברת אל על, ארקיע וישראייר.

כאמור השנה, דובאי נבחרה לעיר שתארח את האסיפה הכללית השנתית ה-80 של IATA בין ה-2-4 ביוני 2024, בימים ראשון עד שלישי.

האירוע מתקיים באיחוד האמירויות לראשונה ומארח על ידי ענקית התעופה Emirates כאשר יותר מ-1,500 משתתפים בכירים צפויים לקחת חלק וביניהם גם פקידי ממשל ואנשי תקשורת בכירים.

עבדולה בן טוק אל מארי (Abdulla bin Touq Al Marri), שר הכלכלה של איחוד האמירויות הערביות צפוי לקבל את פני המשתתפים שיגיעו לדובאי כאשר יפתח את האירוע בנאום המרכזי בפתיחת הכנס.

"הקישוריות המובילות בעולם של דובאי מציבה אותה בצומת הדרכים של העולם ובקרוב גם תעשיית התעופה תתקבץ כאן שתארח את האסיפה הכללית השנתית ה-80 של IATA - פסגת התחבורה האווירית העולמית", אמר וילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל יאט״א.

אמירייטס תארח את כנס יאט״א לראשונה. צילום: Shutterstockאמירייטס תארח את כנס יאט״א לראשונה. צילום: Shutterstock

"אנחנו מצפים לארח את הקולגות שלנו בתעשייה בדובאי, הבית והמרכז של האמירויות. זוהי עיר שפיתחה את מקומה בתעופה העולמית ושגשגה, הודות למנהיגיה בעלי החזון ולמדיניות המכירה בתפקידה ובחשיבותה של התחבורה האווירית לכלכלה. בהתאם לכך, בשנה שעברה תרמה התעופה 27% לתמ"ג של דובאי ותמכה ב-37 מיליארד דולר בערך מוסף גולמי. תמיד יש התפתחויות חדשות ומרגשות בדובאי, ואני מקווה שהמשתתפים והמבקרים בכנס יזכו להזדמנות לחוות את העיר התוססת הזו ואת האירוח הנודע של איחוד האמירויות", אמר טים קלארק (Tim Clark), נשיא חברת התעופה אמירייטס (Emirates Airlines).

פסגת התחבורה האווירית העולמית

פסגת התחבורה האווירית העולמית (WATS) תתקיים מיד לאחר האסיפה הכללית ותעסוק בנושאים הקריטיים העומדים בפני התעופה העולמית.

"ההתחייבות להשיג 0 פליטת פחמן עד 2050 תעמוד בראש סדר היום של של IATA AGM ה-80 במספר ושל פסגת התחבורה האווירית העולמית. נבדוק פתרונות להאצת ההתקדמות, במיוחד עם ייצור דלק תעופה בר-קיימא (SAF) והפוטנציאל להסרת הפחמן. כמו כן, נבחן את ההתקדמות שלנו בנושאי בטיחות, קיימות פיננסית ונושאים מרכזיים אחרים בתעשייה. חשוב שנשים את האתגרים הללו על השולחן כדי שלכל בעלי העניין, כולל ממשלות, תהיה הבנה ברורה של מה חברות התעופה צריכות כדי לחבר בין אנשים וכלכלות בבטחה, ביעילות ובת קיימא יותר ויותר", אמר וולש.

פאנל מיוחד בנושאים המרכזיים בהנחיית ריצ'רד קווסט מ-CNN בהשתתפות:

ונסה הדסון (Vanessa Hudson), מנכ"לית ומנכ״לית Quantas.
טים קלארק (Tim Clark), נשיא חברת התעופה האמירויות.
סקוט קירבי (Scott Kirby), מנכ"ל יונייטד איירליינס.
שי וייס Shai Weiss, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק.

נושאים מרכזיים שידונו ב-WATS כוללים:

- האתגרים העומדים בפני תעשיית התעופה עם שווקי אנרגיה משתנים, מצב גיאופוליטי עולמי מורכב יותר ויותר, ושינויים של שרשראות אספקה/דפוסי סחר
- הפוטנציאל של AI בתעופה
- קידום הקיימות עם SAF והסרת הפחמן
- איך תעופה ותיירות יכולים לעבוד טוב יותר ביחד והסיכויים למטען אווירי
- גולת הכותרת של התוכנית תהיה המהדורה החמישית של פרסי הגיוון וההכלה של IATA.

- שיפור האיזון המגדרי בתעופה.

ביאט״א מציינים כי עולם התעופה מעסיק ישירות 3 מיליון אנשים ומהווה חלק מאפשר מרכזי בשרשרת הערך של נסיעות ותיירות התומכת בכ-320 מיליון מקומות עבודה ומהווה כ-10% מכלל הפעילות הכלכלית בעולם. יתרה מכך, מטען אווירי מספק 8.3 מיליארד דולר של סחר בשנה - כ-35% מסך הסחר העולמי.

התעופה בדובאי תרמה 27% לתמ"ג של העיר ותמכה ב-37 מיליארד דולר בערך מוסף גולמי ב-2023. על פי הערכות מבוססות המספר צפוי לגדול ל-53 מיליארד דולר ב-2030, בהתאם לצמיחה של דובאי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"אIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: