אא

לא רק מלונות: כלל עסקי התיירות יוכלו להציע עסקה ללא אפשרות ביטול

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את התיקון לחוק הגנת הצרכן, לפיו כלל עסקי התיירות יוכלו למכור שירותים ללא אפשרות ביטול. מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעה דומה למלונות: "תביא להגברת התחרות בענף"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

אם גם אתם נתקלתם בשנים האחרונות באתרי הזמנת המלונות, המציעים לכם אפשרות למחיר מוזל אך ללא אפשרות החזר – כנראה שבקרוב נראה זאת גם אצלנו, בחברות הישראליות.

אחרי שוועדת השרים לחקיקה אישרה למלונות להציע דילים ללקוחות ללא אפשרות ביטול (Non Refundable) מה שכנראה יביא בצדו מחיר מוזל, הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית תיקון נוסף לחוק.

על פי התיקון המוצע לחוק הגנת הצרכן, כלל עסקי התיירות יוכלו למכור שירותים ללא אפשרות ביטול, אם זה בחברות תעופה, אטרקציות שונות וכאמור גם מלונאות, גם בישראל.

להצעה של חבר הכנסת דן אילוז, הוצמדה ההצעה של חבר הכנסת רון כץ. בסך הכל 18 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

בדברי ההסבר נכתב: "הצעה זו תאפשר לראשונה לעוסקים בתחום התיירות בישראל, להציע לצרכנים הישראלים גם עסקאות נופש שאינן ניתנות לביטול, תוך הגדלת מגוון המוצרים שיוצעו, במחיר זול יותר באופן מובהק בהשוואה לאותן עסקאות נופש שניתנות לביטול (המשקפות את היעדר הסיכון בעסקה מכוח הזכות לבטל אותה)".

עוד נכתב כי "תינתן אפשרות לעוסקים ישראלים להציע עסקאות נופש בישראל שאינן ניתנות לביטול לצרכנים הישראלים, תסגור את הפער הקיים הן מול מלונות מתחרים בחו"ל, שכבר היום יכולים להציע עסקאות ללא זכות ביטול לצרכנים ישראלים, והן בין העוסקים הישראלים בתיירות לבין אתרי ההזמנות הזרים דוגמת Booking.com ודומיו, אשר גם הם מוכרים היום שירותי תיירות לצרכנים ישראלים ללא זכות ביטול בטענה כי החוק הישראלי לא חל עליהם.

"הסרת המגבלה הייחודית עשויה להביא להגדלת מספר העוסקים שייכנסו לתחום התיירות גם בישראל וכפועל יוצא מכך להביא להגברת התחרות בענף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרכנותמלונאותועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: