אא

צפו בתמונות הראשונות: בקפריסין כבר עובדים על מטוס החדש של ישראייר - מתי ייכנס לשירות?

המטוס החכור החדש של ישראייר הגיע אתמול (26.6) למרכז התחזוקה של BIRD AVIATION בלרנקה עם השלמת רכישת 25% הנוספים בחברת התחזוקה. לאחר שיפוץ והתאמות, המטוס יועבר לישראל במחצית השניה של חודש יולי

צילום: יוסי בלזר צילום: יוסי בלזר

אחרי ההודעה על רכישת השליטה מרכז התחזוקה של BIRD AVIATION בקפריסין וחידוש מהלך הרכישה של SMARTWINGS - המטוס החכור החדש הגיע של ישראייר הגיע אתמול למרכז התחזוקה בלרנקה.

המטוס החדש מדגם AIRBUS A320 הגיע לטיפול, שיפוץ הכולל מושבים חדשים, שטיחים ועבודות תחזוקה נוספות - ובשבוע הבא צפוי לנחות בישראל.

עוד לפני הגעתו לארץ המטוס צפוי לעבור בדיקות קבלה על ידי רשות התעופה האזרחית של ישראל, לפני השמשתו בנתב"ג.

מדובר במטוס שהיה בשירות חברת התעופה BAMBOO AIRWAYS והוא עדיין נושא את צביעת החברה מוויטנאם.

צילום: יוסי בלזרצילום: יוסי בלזר

כאמור, מרכז התחזוקה בקפריסין בו ישראייר מחזיקה כבר ב-75%, לאחר שהשלימה רכישת 25% נוספים של חברת Bird Aviation, עושה כבר שעות נוספות עבור ישראייר.

אתמול (רביעי) נכנס מטוס איירבוס 320 לעבודה במרכז התחזוקה.

מדובר במטוס בן 174 מושבים, שנחכר לתקופה של 6 שנים מהחברה האמריקאית. במרכז ישימו למטוס כיסאות חדשים, שטיחים חדשים ובשבוע הבא, אנשי רת"א אמורים לעשות למטוס מבחן קבלה.

על פי הערכת חברת ישראייר, אם כל תהליך השיפוץ והתחזוקה יתבצעו על פי לוח הזמנים המתוכנן, באמצע חודש יולי המטוס ייכנס לשירות ויטוס עם לקוחות ישראייר ליעדי החברה השונים.

לישראייר מדובר במהלך אסטרטגי וחשוב לאחר השלימה את רכישת 25% נוספים מחברת התחזוקה הקפריסאית Bird Aviation תמורת כ-2.3 מיליון אירו.

כזכור, ישראייר רכשה 50% מהחברה בחודש פברואר 2023.

כחלק מהעסקה, לישראייר תהיה זכות למינוי שני דירקטורים נוספים מטעמה בחברה, כך ש-4 מתוך 6 הדירקטורים בה יהיו מטעם ישראייר.

בנוסף לגבי הלוואת הבעלים שנתנה ע"י החברה המוכרת וע"י ישראייר נקבע כי: ישראייר תרכוש מהמוכרת סך של כ-482 אלף אירו מתוך הלוואת הבעלים המיוחסת למוכרת. בנוסף 850 אלף אירו מתוך הלוואת הבעלים המיוחסת למוכרת יומרו לזכות לקבלת שירותי תיקונים, תחזוקה וכדומה לתקופה של 7 שנים.

לאחר שנה, ישראייר תרכוש עוד 12.5% נוספים מהחברה, בתמורה לסך של 1.375 מיליון אירו, כך שישראייר תחזיק בתום השלב השני ב-87.5% מהחברה. במסגרת השלב השני ישראייר תקבל את הזכות למנות דירקטור נוסף בחברה כך שיהיו לה 5 מתוך 6 הדירקטורים בחברה.

מימון הרכישה יתבצע ממקורותיה העצמאיים של ישראייר.

בעקבות הרכישה בישראייר מציינים כי: "עם רכישת השליטה, מתכננת החברה להגדיל את כושר הייצור של מרכז התחזוקה במטרה לענות על ביקושי השיא לתחזוקה כבדה, הנגזרים מהמחסור הקיים בשוק התעופה למטוסים צרי גוף.

רכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין תחזק את היתרונות התפעוליים של ישראייר בתחזוקת שוטפת ובתחזוקה כבדה, תגדיל את הגמישות התפעולית, ומטבע הדברים כתוצאה מאיחוד מרכז התחזוקה לדוחות החברה, תשפר את רווחיות החברה והכנסותיה".

עוד מוסיפים בישראייר כי: "רכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, הוא צעד נוסף במימוש התכנית האסטרטגית של ישראייר, לביזור הכנסותיה מחוץ לישראל, כחלק מתהליך ניהול הסיכונים אותו מנהלת החברה.

כפי שפרסמנו הבוקר, ישראייר רכשה את השליטה במרכז התחזוקה בלרנקה של BIRD AVIATION, כחלק מתוכנית אסטרטגית לביזור הכנסות וניהול סיכונים בה נוקטת החברה.

בתוך כך פרסמנו עוד הבוקר כי ישראייר ממשיכה לפעול מול הנהלת SMARTWINGS במטרה להשלים את מהלך רכישת חברת התעופה הצ'כית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר גרופישראיירלרנקהBIRD AVIATION

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: