אא

כמעט יממה באוויר: 10 הטיסות הארוכות בעולם נכון ל-2024

חברת התעופה האוסטרלית משיקה טיסה של 17 שעות ו-20 דקות מפרת' לפריז, אבל היא ממש לא הארוכה בעולם. סינגפור איירליינס מחזיקה בשני הקווים הארוכים מכולם. אילו עוד טיסות ישאירו אתכם באוויר כמעט יום שלם? וגם: הטיסה הארוכה ביותר מישראל

טיסה באוויר (צילום: עמית קוטלר) טיסה באוויר (צילום: עמית קוטלר)

עבור מרבית האוכלוסיה מדובר, בואו נגיד את האמת, בסוג של סיוט. אם אתם לא מתפנקים במחלקת עסקים, טיסה ארוכה במיוחד - מה שמכונה בשפת המקצוע "אולטרה לונג-הול" במחלקת תיירים, עשויה להיות חוויה מפוקפקת למדי. למרות זאת, חברות התעופה ממשיכות בזו אחר זו להפעיל עוד ועוד טיסות בקווים ארוכים במיוחד.

10: יוסטון-סידני

במקום העשירי נמצאת טיסת United Airlines מיוסטון, טקסס - לסידני, אוסטרליה. הטיסה שאורכה 13,833.9 קילומטרים נמשכת 17 שעות ו-35 דקות. כלומר: גם הטיסה החדשה של Qantas לפריז שתימשך 17 שעות ו-20 דקות לא תיכנס לרשימת העשר הטיסות הארוכות בעולם.

צילום: UNITEDצילום: UNITED

9: בנגלור-סאן פרנסיסקו

את המקום התשיעי תופסת Air India עם טיסה מבנגלור שבדרום הודו לסאן פרנסיסקו שבמערב ארצות הברית. בטיסה שפועלת במטוסי הבואינג 777 יושבים הנוסעים 17 שעות ו-40 דקות במהלכן הם צולחים 14,002 קילומטרים.

8: סינגפור-לוס אנג'לס

הטיסה הבאה שלנו שייכת לחברה שמחזיקה את מספר הטיסות הארוכות הגדול בעולם, ונגיע אל האחרות בהמשך הרשימה. אבל במקום השמיני אנחנו עם סינגפור איירליינס שטסה 14,113 קילומטרים שהם באופן עקרוני 17 שעות ו-50 דקות מסינגפור ללוס אנג'לס, למרות שמטוס ה-AIRBUS A350 עמו מבצעת החברה את הטיסות לעתים קרובות מקצר את הזמנים.

7: דובאי-אוקלנד

האמת שהתפלאנו שרק במקום השביעי אנחנו פוגשים את ענקית התעופה מאיחוד האמירויות. אמירייטס מפעילה קו לאוקלנד שבניו זילנד מנמל הבסיס של החברה, דובאי. משך הטיסה 17 שעות ו-10 דקות אבל המרחק גדול יותר מהקודם שכבר פגשנו בכתבה זו ועומד על 14,200 קילומטרים. הטיסות מתבצעות במטוס הדגל העצום של אמירייטס, AIRBUS A380.

אמירייטס. צילום: Shutterstockאמירייטס. צילום: Shutterstock

6: אוקלנד-ניו יורק

ניו זילנד נשארת איתנו גם במקום השישי, הפעם בטיסה מאוקלנד לניו יורק עם אייר ניו זילנד. הטיסה שנוחתת בנמל התעופה JFK נמשכת 17 שעות ו-50 דקות במהלכן הנוסעים עוברים 14,207 קילומטרים. הטיסות מתבצעות במטוסי הבואינג 787-9 דרימליינר.

5: מלבורן-דאלאס

את המקום החמישי תופסת טיסת Qantas האוסטרלית ממלבורן לדאלאס שבטקסס. החברה שתשיק בימים הקרובים את הטיסה מפרת' לפריז כבר מנוסה היטב בטיסות ארוכות כמו זו שנמשכת 17 שעות ו-35 דקות או 14,471 קילומטרים. המטוס הוא הדרימליינר, 787-900.

צילום: QANTASצילום: QANTAS

4: פרת'-לונדון

כאן אנחנו עם אחד הקווים המדוברים של חברת התעופה האוסטרלית, שעשה היסטוריה כשהיה הראשון לטוס בין אוסטרליה לבין לונדון ללא עצירה. הטיסה נמשכת 17 שעות ו-20 דקות ו-14,498 קילומטרים ומתבצעת במטוסי הדרימליינר אף היא.

3: דוחא-ניוארק

במקום השלישי הטיסה היחידה של חברת התעופה קטאר איירווייס שנבחרה לאחרונה בתואר החברה הטובה בעולם. כאן תטוסו 17 שעות ו-35 דקות מבירת קטאר, דוחא, לנמל התעופה ניוארק שליד ניו יורק. הטיסה מתבצעת במטוסי ה-AIRBUS A350 החדשים של הקטארים. משך הטיסה בקילומטרים הוא 14,535.

קטאר. צילום: Shutterstockקטאר. צילום: Shutterstock

2: סינגפור-ניוארק

לאותו נמל תעופה, ניוארק, תוכלו לטוס גם מסינגפור בטיסה השנייה באורכה בעולם. היא נמשכת יותר מ-18 שעות או ליתר דיוק 18 שעות ו-25 דקות ואתם מגיעים. בקטנה. רק 15,345 קילומטרים. את הטיסה מבצעת סינגפור איירליינס במטוסי AIRBUS A350.

1: סינגפור-ניו יורק

הניצחון (שהוא ממש בנקודות בודדות), אם אפשר לקרוא לזה ניצחון, שייך לסינגפור איירליינס עם הטיסה מסינגפור לנמל התעופה JFK הסמוך לזה שבמקום השני. משך הטיסה כאן 18 שעות ו-50 דקות או אם תרצו 15,348 קילומטרים, בסך הכל שלושה קילומטרים יותר מהמקום השני. המטוס אותו מטוס.

ניצחון בנקודות, כבר אמרנו.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בונוס: הטיסה הארוכה ביותר מישראל

בעבר הלא רחוק, ברשימת עשר הטיסות הארוכות בעולם היתה גם טיסת אל על מתל אביב ללוס אנג'לס. מאז התחדשו המטוסים והתארכו הקווים ואל על כבר לא ברשימה, אבל עדיין מחזיקה בקו הארוך ביותר מישראל. הטיסה מתל אביב ל-LAX מתבצעת במטוסי הדרימליינר 787 של בואינג ונמשכת בממוצע 14 שעות או 12,189 קילומטרים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הטיסה הארוכה בעולםחברות תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: