אא

אחרי התפרצות הר הגעש: נוסעי ישראייר יוטסו לארץ מנמל תעופה חלופי בסיציליה

נמל התעופה קטניה הודיע על סגירה זמנית בשל התפרצות הר הגעש אטנה הסמוך והתפשטות האפר הוולקני המסוכן למטוסים. טיסת ישראייר שתוכננה לשעות הצוהריים הועברה לנמל החלופי קומיסו, ממנו תצא הטיסה בשעות הערב

הר הגעש אתנה כפי שנראה מקטניה (צילום: SHUTTERSTOCK) הר הגעש אתנה כפי שנראה מקטניה (צילום: SHUTTERSTOCK)

שוב הר הגעש אטנה שבסיציליה, איטליה, מתפרץ - וגורם להפרעה לתנועה האווירית. הבוקר (5.7.24) הודיעה הנהלת נמל התעופה של קטניה, הנמצא כ-45 ק"מ דרומית להר הגעש, על סגירת הנמל בשל התפשטות אפר וולקני. אירוע דומה התרחש בקיץ שעבר, אז נסגר נמל התעופה של קטניה ליותר מיממה.

טיסת 6H336 של ישראייר הועברה לשדה קומיסו הנמצא במרחק של כשעה ו-20 דקות נסיעה מקטניה. בהודעת ישראייר לנוסעים הבוקר נכתב כי "אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לקיים את הטיסה מיעד חלופי. אנו מבקשים בשלב זה להימנע מהגעה לשדה התעופה".

אפר וולקני בקטניה (צילום: אבנית סטרולוב)אפר וולקני בקטניה (צילום: אבנית סטרולוב)

בלוגרית הטיולים אבנית סטרולוב, שנמצאת בקטניה, סיפרה לפספורטניוז על גשם של ממש של אפר וולקני שירד לפנות בוקר על קטניה, והביא לשכבה עבה של אפר שכיסה את הרחובות, המכוניות והמרפסות, כפי שניתן לראות בתמונות שצילמה. "אנשים הלכו ברחובות עם מטריות", אמרה סטרולוב בשיחה עם פספורטניוז.

על פי הודעת נמל התעופה של קטניה, מסלול ההמראה הפך ללא-שמיש עקב הכיסוי באפר הגעשי. לפיכך הודיעו כי כלל ההמראות והנחיתות מושעות.

צילום: אבנית סטרולובצילום: אבנית סטרולוב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הר געשקטניהסיציליהישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: