אא

התחזית: חם גיהנום. החום ביוון ובקפריסין לא עוצר

לא רק בישראל: גל החום שהחל כבר לפני כחודש באזור הים התיכון רק מתעצם. בלרנקה, ובאתונה נמדדו 34 מעלות והתחזית לימים הבאים ממש לא מעודדת. לידיעת הנופשים: אלה הטמפרטורות החזויות ביעדים התיירותיים

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

"כמעט 40 מעלות בכלל אזורי התיירות באגן הים התיכון". את הכותרת הזו סיפקו בערוצי הטלוויזיה ובאתרי החדשות הבוקר (רביעי 10.7) בקפריסין. גל החום הכבד שפוקד את האזור לא עוצר, אלא רק מחמיר, ונכון להיום נרשמו 34 מעלות בלרנקה שבקפריסין ובאתונה בירת יוון, כאשר בשילוב הלחות - על פי אתרי מזג האוויר הרשמיים, התחושה קרובה ל-40 מעלות.

נזכיר כי על פי נתוני חודש יוני של רשות שדות התעופה שפורסמו בפספורטניוז, יוון היא היעד התיירותי מספר 1 מנתב"ג, וקפריסין היא היעד השלישי (ארה"ב יעד מספר 2). בשילוב היעדים, כ-350 אלף ישראלים בילו ביוני ביוון ובקפריסין והמספרים צפויים לגדול עוד יותר ביולי.

"אני מנפנפת אבל אני לא רוצה למות", סיפרה לפספורטניוז אחת התיירות המבוגרות באיה נאפה הבוקר כחלק מבדיחה. "אתה רוצה לדעת למה? כי עכשיו אני יודעת כמה חם בגיהנום".

התחזית: חם גיהנום

וזו הלכה למעשה התחושה בימים האחרונים בקפריסין - אם זה בפאפוס, לימסול, לרנקה, איה נאפה או פרוטראס שבכולן נמדדות היום כ-34 מעלות, וגם באתונה בירת יוון (35 מעלות), בסלוניקי (36 מעלות שבשילוב הלחות מרגישות כמו 37) , בכרתים (שם המצב טוב יותר עם "רק" 30 מעלות) וביעדים תיירותיים נוספים באזור.

ומה בימים הבאים?

האמת שאנחנו לא אנשי בשורות. נתחיל מיוון: בסלוניקי הטמפרטורות בימים הקרובים ובסוף השבוע יגיעו ל-37 מעלות; באתונה הטמפרטורות החזויות לסוף השבוע הן 38 מעלות; בכרתים "רק" 31 מעלות.

בקפריסין: לרנקה עם 36 מעלות בשישי-שבת; איה נאפה עם 32; פאפוס עם 31, לימסול עם 34 וניקוסיה עם 37 מעלות.

למטיילים ולמבלים באיי יוון ובקפריסין מומלץ לשתות הרבה מים, להפחית צריכת אלכוהול (בשעות היום ותחת השמש הקופחת בעיקר), להשתמש בקרם הגנה בשעות השמש הקשות ולהיות קשובים להנחיות בתי המלון והמצילים בחופי הים.

ביוון, כבר לפני שבועיים עלתה למקסימום כוננות השריפות של לוחמי האש ויש להישמע להנחיות הגורמים המקומיים באשר להתפרצות שריפות.

בהמשך חודש זה, יולי 2024, נקדיש מוסף מיוחד וחגיגי לקפריסין שכאמור הפכה לאחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים, שנמצאת מיד אחרי יוון וארצות הברית במספר הטסים בחודש שעבר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טמפרטורותמזג אוויריווןקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: