אא

השריפות ביוון חוזרות: תיירים פונו מכפר באי קוס

בתום יותר מ-12 שעות הושגה שליטה על האש בכפר קרדמנה שבמרכז האי קוס. שריפות נקודתיות התפשטו גם בהרקליון שבכרתים ובאי חיוס. מוקדם יותר התבטא ראש ממשלת יוון ואמר: "אנחנו בפני קיץ מסוכן". כוננות שיא בכיבוי האש בשל הטמפרטורות הגבוהות

שריפות ביוון בשנה שעברה (צילום: SHUTTERSTOCK) שריפות ביוון בשנה שעברה (צילום: SHUTTERSTOCK)

חודש יולי הגיע ואיתו החשש הכבד מפני שריפות באיי יוון - שגם מתחיל להתממש. הטמפרטורות הגבוהות במיוחד בכל רחבי המדינה גורמות להתפשטות שריפות ביממה האחרונה באי קוס, שם פונה כפר שלם וכן בחיוס ובהרקליון שבכרתים - שם התרחשו שריפות נקודתיות קטנות.

"אנו שמחים להודיעכם כי הפינוי של קרדמנה הסתיים כעת", הודיעו באופן רשמי השלטונות בקוס באשר לפינוי הכפר, שכלל גם תיירים. איש לא נפגע ואף חלק מהתיירים הורשו לחזור לבתי המלון מהם פונו. לא נגרם נזק לבתי המלון ולמרבית הבתים בכפר.

קוס (צילום: SHUTTERSTOCK)קוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

אך למרות ההודעה המרגיעה מקוס, הכוננות במרכזי כיבוי האש בכל רחבי יוון - בשיאה. ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס התבטא בעניין בימים האחרונים בראיונות שהעניק לתקשורת המקומית ואמר בעניין השריפות כי "אנחנו עומדים בפני קיץ מסוכן במיוחד".

כזכור, בשנה שעברה התפשטו שריפות ענק בעיקר ברודוס אך גם באיים נוספים, מה שגרם לביטול של חופשות ואף לפיצוי שהעניקה ממשלת יוון לנופשים שחופשתם נפגעה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שריפותאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: