אא

מיצג "06:29" של קהילת הנובה מגיע ללוס אנג'לס

אחרי יותר ממאה אלף מבקרים, תורים ארוכים בכניסה והפגנות אנטישמיות שנערכו מולו: מיצג הזיכרון של מסיבת הטבח Nova ברעים שהפך לכלי הסברה משמעותי עבור מדינת ישראל בעולם, עובר ללוס אנג'לס באוגוסט. כל הפרטים

מיצג נובה (צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג') מיצג נובה (צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג')

מיצג הנובה שהוצג בניו יורק - ממשיך ללוס אנג'לס.

מפיקי המיצג מודיעים היום (24.7) על העברת מיצג הזיכרון של קהילת הנובה "06:29" לחוף המערבי של ארצות הברית החל מהמחצית השנייה של חודש אוגוסט - אחרי יותר ממאה אלף איש שהגיעו למתחם בשלושת החודשים האחרונים.

מיקומו המדויק של המיצג יימסר לרוכשי הכרטיסים בלבד. בין הסיבות להעברת המיצג ללוס אנג'לס, נמצאים התורים הארוכים שהשתרכו ברחובות ניו יורק לצפייה במיצג, בשל הביקוש הרב, אך גם הפגנות אנטישמיות שנערכו מולו לאורך הימים בהם הוצג ועל כן הניסיון לטשטש את המיקום המדויק שלו.

צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'

המיצג בבימוי ויצירה של עומרי סאסי ורעות פיינגולד, זכה לחשיפה גדולה בעת שביקרו בו האקים ג'פריס, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים של ארה"ב, ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, הארכיבישוף של ניו יורק, טימותי דולן, השחקנים דיוויד שווימר וג'ון ווייט, מאות דיפלומטים, שגרירים, ראשי ערים, חברי וחברות כנסת, אנשי תקשורת, מנהיגים עסקיים בולטים ומובילי דעה מהארץ ומהעולם.

הריקודים, המוסיקה והערכים של קהילת הנובה מוסברים במיצג לצד המחשת הזוועות, המעבר והרגע שבו המוזיקה נעצרה מלכת על ידי הירי, כולל המחשה פיזית של המיגונית, היערכות המחבלים ותיאור האלימות המינית. המיצג מנציח את הנרצחים וקורא להשבת החטופים.

צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'צילום: יובל יושע, כריס ג'ורג'

המיצג הפך להיות פרויקט ההסברה וההנצחה הגדול ביותר של מדינת ישראל שמספר את סיפורה של ישראל ב-7 באוקטובר בכלל ואת סיפורה של קהילת הנובה בפרט. הכספים שייאספו ממכירת הכרטיסים למיצג, יממנו את פעילות עמותת קהילת שבט הנובה למען הנצחת הנרצחים, תמיכה במשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם וליווי השורדים במסע הריפוי הנפשי והפיזי שלהם.

עומרי סאסי, ממייסדי הנובה: "מופע ההנצחה בפארק והמיצג בחו"ל שיזמנו, חבריי ואני, מספרים ויספרו את סיפורה של קהילת הנובה - בארץ ובעולם. אני מזמין אתכם להצטרף למאמצים שלנו לזכור, להנציח ולתת מענה שיקומי לכולם. אנחנו מתעתדים להביא את המציג למקומות נוספים ברחבי העולם. הבאת המיצג מורכבת ומחייבת היערכות משמעותית מבחינה לוגיסטית, אבטחתית וכספית. חשוב לנו להשקיע מאמצים רבים לזכרם של חברינו ובני המשפחה שאיבדנו בטבח, באמצעות עמותת קהילת שבט הנובה שהוקמה לצורך מטרה זו".

רעות פיינגולד, במאית ויוצרת המיצג: "אני מודה לשותפיי לפעילות במיצג ומודה לציבור בעולם שמגיע בהמוניו כדי לצפות בו. המטרה שלנו הייתה ונותרה לספר לעולם את סיפורם של 405 אזרחים חפים מפשע שנרצחו באותה שבת. המיצג בנוי באופן רב שכבתי שמספר את סיפורה של קהילת הנובה ואת סיפורם של אנשים שרק רצו לבלות ולחגוג ונתקלו ברוע הנורא. אנחנו עובדים על התאמתו לקהלים נוספים. מכאן אני קוראת גם להשבת כלל החטופים הביתה ומבטיחה להמשיך במאמץ ההסברתי עבור משפחות הנרצחים והחטופים".

הבאת המיצג לחו"ל והעברתו התבצעה בשיתוף מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ואחרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נובה7 באוקטוברמלחמהחטופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: