אא

בצל החשש מטרור: פגיעות מכוונות בקווי הרכבת של צרפת ביום פתיחת האולימפיאדה

על פי חברת SNCF המפעילה את הרכבת, כ-800 אלף נוסעים מושפעים מהצתת פסי הרכבת - רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים: "פעולה זדונית שנועדה לפגוע בנו". נוסעים נתבקשו לדחות הגעתם לתחנות וייתכן שהתיקון יימשך אל תוך סוף השבוע

אולימפיאדה פריז אולימפיאדה פריז

"פעולה זדונית מכוונת נגד מערך הרכבות". כך מגדירים בצרפת את מה שנראה ככאוס תחבורתי הולך ומתפתח שישפיע על כמעט מיליון נוסעים.

לפנות בוקר נתגלו סימני הצתה בכמה ממסילות הרכבת המהירה של צרפת, לרבות כאלה המחברות את פריז עם הערים הצפוניות - ליל, שטרסבורג ואחרות וגם שטרסבורג במזרח ובורדו במערב.

על פי הודעת חברת SNCF המפעילה את הרכבת הצרפתית הלאומית, "החל מאמש אנחנו סובלים ממעשי ונדליזם בקווים המהירים, הצפוני והמזרחי. השריפות שהוצתו באופן מכוון נועדו לפגוע בנו ובמתקני הרכבת". בהודעת החברה מעריכים כי כ-800 אלף נוסעים יושפעו מההשבתה.

לא ברור האם הרכבת תחזור לפעילות מלאה בזמן על מנת לאפשר לתושבי הערים שמחוץ לפריז להגיע לטקס הפתיחה הערב, ועל פי דיווחים בתקשורת הצרפתית קיים חשש כי התיקון יתארך אל תוך סוף השבוע - מה שעלול לגרום לבעיה בהגעה של קהל צרפתי למשחקים. בשעות הבוקר נוסעים קיבלו הודעות לפיהן הם נתבקשו לדחות את נסיעתם ככל שניתן.

ההשבתה של הרכבת מצטרפת לסגירה המתוכננת של מרכז פריז ושל תחנות מטרו רבות בעיר, לקראת טקס פתיחת המשחקים שייערך הערב (26.7).

פתיחת המשחקים הערב נערכת בצל החשש הכבד מפעולות טרור שיפגעו בהם. על פי ממשלת צרפת, יותר מ-45,000 שוטרים, 10,000 חיילים ו-2,000 אנשי הכוחות הסמויים נמצאים בכוננות שיא, לצד צלפים ומל"טים שיאבטחו את הטקס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתפריזהמשחקים האולימפייםאולימפיאדה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: