אא

דובאי בדרך לשיא כל הזמנים: אירחה 9.3 מיליון תיירים מתחילת השנה

בחצי השנה האחרונה כמעט עשרה מיליון תיירים ביקרו לפחות לילה אחד בדובאי. בשנה שעברה אירחה 17.15 מיליון תושבים, כשהציפיות הן למספר גבוה יותר ב-2024

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

מי שהיו זקוקים להוכחה נוספת לכוחה העולה של דובאי בעולם התיירות העולמי, מוזמנים להשתאות מול הנתון שפירסמה היום (שלישי, 30.7) מחלקת הכלכלה והתיירות הרשמית של המדינה.

דובאי, שנותרה יעד אליו מגיעים ישראלים גם בזמן שמלחמת חרבות ברזל היתה בשיאה, אירחה בין חודש ינואר ליוני 2024 9.31 מיליון תיירים מכל העולם, ששהו בעיר לפחות לילה אחד.

בדובאי אופטימיים בהערכות לגביי שבירת שיא התיירות משנת 2023, אז נפשו בעיר 17.15 מיליון מבקרים.

דובאי. צילום: Shutterstockדובאי. צילום: Shutterstock

גם במהלך 2024 דובאי שמרה על המומנטום התיירותי החזק שלה, שממשיך בצמיחה הכלכלית תחת חזונו של השיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום.

"מגזר התיירות של דובאי ממשיך להפגין את פוטנציאל הצמיחה החזק שלו ואת ההצעה האטרקטיבית עבור מטיילים מכל העולם", אמר אל מקטום, "עם הצמיחה המתמשכת שלה, דובאי מציבה את הסטנדרט עבור ערים ברחבי העולם, בהתאם למטרה שלנו לבסס את דובאי כאחת הכלכלות העירוניות המובילות בעולם".

מרבית התיירות הנכנסת לדובאי הגיעה בחצי השנה האחרונה ממערב אירופה, שהיוותה 20% מהמבקרים, שהם 1.89 מיליון בסך הכל.

תיירים מדרום אסיה הם שוק מרכזי נוסף, עם 1.62 מיליון מבקרים (17%), וכך גם חבר העמים ומזרח אירופה עם 1.37 מיליון (15%). צפון מזרח ודרום מזרח אסיה צמחו מנתח של 8% בתחילת השנה לנתח של 10% (896,000) מסך המבקרים.

גם באזורים אחרים נרשמה עלייה בביקורים בדובאי, כולל אמריקה עם 617,000 (7%), אפריקה עם 404,000 (4%) ואוסטרליה עם 154,000 (2%).

אטרקציות, תערוכות ומסעדות כשרות

בתחילת חודש מאי השנה אירחה דובאי את יריד התיירות הערבי ATM 2024, שנמשך ארבעה ימים ובו לקחו חלק 2,300 מציגים מ-165 מדינות והתארחו בו למעלה מ-41,000 אנשי תיירות מרחבי העולם כולל מישראל.

גם כן בחודש מאי השנה נפתח בדובאי מוזיאון חדש, במתחם האקספו, שמציג כמה מהביתנים המוצלחים שהיו חלק מהתערוכה המקורית, ביניהם תערוכת קיימות המספרת כיצד על העולם לנהוג באופן ירוק יותר כדי להבטיח את עתידו, "ביתן החזון" שמציג תוכניות טכנולוגיות עתידניות של מדינות שונות, "גנים תלויים" ומתחם "סיפורי העמים" שהוא למעשה ביתנים של חלק מהמדינות שהציגו בתערוכה המקורית.

בחודש אפריל השנה ציינו בעיר חגיגה גדולה דווקא עבור אוהדי קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד. מדובר במתחם המוקדש רק לבלאנקוס מספרד ונמצא בפארק המהווה חלק מ-Dubai Parks and Resorts.

המקום מחולק לשלושה מתחמים גדולים: CHAMPIONS AVENUE, CELEBRATION PLAZA ו-STARS AVENUE, כשכל אזור הוא מחווה מסוג אחר למועדון.

דובאי. צילום: 123rfדובאי. צילום: 123rf

דובאי נחשבת כאמור ליעד מבוקש גם בקרב ישראלים, שזוכים בעיר ליחס חם ומזמין. עבור התיירים שומרי המסורת נפתחו לאחרונה בדובאי מספר מסעדות ובתי קפה, שמגישות מזון כשר שנמצא תחת השגחת סניף חב"ד המקומי.

את פירוט המסעדות המלא באתר פספורטניוז תוכלו למצוא כאן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: