אא

קבוצת IAG מוותרת על רכישת חברת אייר אירופה עקב הקשיים הרגולטוריים

הסיבה העיקרית להחלטה הייתה ההסתייגות המשמעותית של הנציבות האירופית, שהעריכה שהעסקה תגביל את התחרות בענף התעופה בספרד ותוביל אף לעליית מחירים. IAG תצטרך לשלם 50 מיליון אירו לאייר אירופה כפיצוי על ביטול עסקת הרכישה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בהצהרה רשמית, שפרסמה אתמול, 1 באוגוסט, קבוצת התעופה IAG, היא התייחסה ל"סביבה הרגולטורית" כסיבה העיקרית להחלטה לוותר על רכישת אייר אירופה. הנציבות האירופית הביעה זה מכבר דאגה מביצוע העסקה מתוך חשש שתגביל את התחרות בצורה רצינית ותוביל למחירים גבוהים יותר.

החששות של הנציבות האירופית היו חריפים במיוחד לגבי כמה שוקי מפתח, בהם לקבוצת התעופה תהיה עמדה דומיננטית, וביניהם מספר קווים פנימיים וקצרים ממדריד וקשרי תעופה בין ספרד לאמריקה הלטינית.

IAG סגרה בפברואר 2023 את הסכם הרכישה עם קבוצת הנסיעות והתיירות הספרדית Globalia, חברת האם של אייר אירופה, לרכישת 80% מאייר אירופה.

ראוי לציין כי במהלך מגפת הקורונה, איבריה, החברה הספרדית בקבוצת IAG, חילצה את אייר אירופה מפשיטת רגל באמצעות הלוואה, שהומרה מאוחר יותר למניות בהיקף כולל של 20% באייר אירופה.

לאחר ש-IAG הכריזה על העסקה לרכוש את אייר אירופה, רשויות התחרות באירופה פתחו בחקירה, והיה ברור שנציבות האיחוד האירופי תטיל תנאים מחמירים על עסקת הרכישה.

נוכח הקשיים הרגולטוריים והתנאים המחמירים הצפויים, ואולי אף הטלת וטו אפשרית על העסקה, קבוצת IAG החליטה לוותר על רכישת אייר אירופה. כתוצאה מביטול הצעת הרכישה IAG תצטרך לשלם 50 מיליון אירו לאייר אירופה כפיצוי.

עם זאת, IAG הצהירה על כוונתה לשמור על 20% מאייר אירופה שבבעלותה ולהתמקד בהמשך פיתוח בסיס הבית שלה במדריד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר אירופהIAGאיבריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: