אא

"אנו עושים כל מאמץ כדי לאפשר לישראלים להמשיך ולטוס במהלך הקיץ"

כך אומרת שרת התחבורה, מירי רגב, במהלך תדרוך כתבים הערב (א') בנוכחות מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל רת"א, מנכ"ל רש"ת ומנכ"לי חברות התעופה הישראליות במטרה להרגיע את הישראלים שמעוניינים להמשיך את חופשתם בחו"ל. "אנחנו רוצים לאפשר שגרת חיים בצל מלחמה"

צילום: סיון פרג׳ צילום: סיון פרג׳

לאור אי הוודאות והמצב הביטחוני, הערב (א') התקיים תדרוך עיתונאים מיוחד בנוכחות שרת התחבורה, מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל רת"א, מנכ"ל רש"ת ומנכ"לי חברות התעופה הישראליות.

עוז ברלוביץ', אורי סירקיס ודינה בן טל גננסיה . צילום: סיון פרג'עוז ברלוביץ', אורי סירקיס ודינה בן טל גננסיה . צילום: סיון פרג'

במהלך התדרוך ציינה שרת התחבורה, מירי רגב, כי עד כה ישראל הצליחה לשמר רציפות בה הישראלים יכלו לטוס ולבלות את חופשת הקיץ בחו"ל.

עתה, למרות שאין מניעה ביטחונית לטוס לישראל וממנה, חלק מחברות התעופה הזרות החליטו להשעות את טיסותיהן לישראל או לצמצם אותן מסיבותיהן. במצב זה, החברות הישראליות, בשונה מה-7 באוקטובר, שיכלו לחלץ את כל הישראלים מחו"ל, מילאו את טיסותיהן בעונה בוערת זו.

השרה אמרה: "נערכנו מבעוד מועד למצב הנוכחי שבו החברות הזרות יבטלו את טיסותיהן לישראל. בשלב הנוכחי נוכל לאפשר למי שרוצה לטוס עם משפחתו לצאת מכאן, רק שיקח בחשבון שעלול להתעכב עם חזרתו לישראל כיוון שחלק מהחברות הזרות עצרו טיסותיהן ומכיוון שהחברות הישראליות מלאות לנוכח התקופה העמוסה".

עוד אמרה השרה כי כחלק משלב נוסף הוקם חמ"ל משותף של רש"ת, משרד התחבורה רת"א ומשרד החוץ בו בודקים ומתעדכנים היכן נמצאים הישראלים בחו"ל כדי לעדכן אותם במידע שיסייע להם לשוב לישראל.

השלב הזה זהו השלב הנוכחי שבו ישראלים שרוצים לשוב לישראל, מקבלים מידע ממשרד החוץ ומשרד התחבורה מהו היעד הקרוב שממנו יוכלו לחזור לארץ.

נזכיר כי אמש פרסם משרד החוץ שאלון לישראלים השוהים בחו"ל בו הם מבקשים לדעת מה מיקומם כדי לסייע להם.

השלב השלישי אליו נערכו הוא שלב שבו אין זמינות לטיסה בסמוך למקום בו נמצאים הישראלים ואז למעשה יופנו לשני בסיסים (האבים) תעופתיים שהוקמו במיוחד בלרנקה ואתונה ואותם תגברו בטיסות ומהם יוכלו לחזור לישראל. כך שהחל מבעוד יומיים ישראלים יתבקשו להגיע ללרנקה או לאתונה ומשם יוחזרו לישראל.

השרה ציינה כי: "בוודאות מלרנקה ואתונה תהיה אפשרות להגיע לישראל."

עוד הוסיפה השרה כי: "במקרה של הסלמה, אם נראה שלא יהיו מספיק מושבים בחברות התעופה הישראליות, נתגבר את ההאבים בטיסות של חיל האוויר ושאטל ימי כדי להחזיר את הישראלים לישראל.

חשוב להבהיר שניתן יהיה להגיע חזרה לישראל ולהרגיע את הישראלים שפונים בשאלות רבות כיצד יחזרו ארצה." ציינה השרה.

"כשנבין שיש בעיה ביטחונית לטוס לישראל וממנה, אנחנו מחויבים לתת הנחיה למקבילים אלינו בחו"ל שמסוכן לטוס. עד אז, הישראלים יכולים לצאת ולחזור לישראל, כי ניתן להם פתרון. אנחנו רוצים לאפשר שגרת חיים בצל מלחמה."

עוד אמרה השרה: "היה קל להודיע לנוסעים כי אין אפשרות לטוס לחו"ל, אך אנו מעוניינים לאפשר למשפחות עם הילדים שרכשו כרטיסים לקיץ לטוס, רק שיקחו בחשבון את האפשרות שעלולים להתעכב בחזרה שלהם הביתה."

השרה הדגישה כי אמנם נעשות הערכות מצב אך חשוב להבהיר כי אין למשרד התחבורה אפשרות להתערב בעלות של מחירי הטיסות המיוחדות מאתונה ולרנקה. "עם זאת ביקשתי ממנכ"לי חברות התעופה הישראליות לא להפקיע מחירים ולאפשר לישראלים לחזור לארץ במחיר סביר." ציינה השרה.

יש לציין כי אמש (מוצא"ש) פרסמו אל על וסאן דור מחירים מיוחדים וקבועים לטיסות מיוחדות שהן מציעות לנוסעים המעוניינים לחזור לישראל.

גם ארקיע וישראייר מתגברות את טיסותיהן לישראל בכדי לסייע לנוסעים התקועים בחו"ל.

"חשוב לציין כי מי שנוסע לחו"ל בתקופה הזו נדרש לקחת בחשבון שזה עלול להיות יקר יותר כי יתכן ויאלץ להוסיף טיסה כדי להגיע ללרנקה או אתונה או להתעכב ליותר זמן בחו"ל יש להפעיל שיקול דעת במצב כזה". ציינה השרה.

הקליקו לעדכונים שוטפים על הטיסות לישראל וממנה

סיון פרג'סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: