אא

פארק מים מהגדולים בעולם או חוף ים שנבחר להכי יפה באירופה? לא רק לצעירים: איה נאפה מתחדשת

ראש עיריית איה נאפה, עיירת המסיבות והאלכוהול של קפריסין, רוצה לשנות את מה שכולנו חושבים על האזור הכי יפה באי, שגם זכה לאחרונה בתואר "החוף היפה באירופה" - ונמצא קרוב מאוד ללרנקה, שם נמצאים אלפי ישראלים המחפשים טיסות חזור לישראל

ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין (צילום: SHUTTERSTOCK) ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין (צילום: SHUTTERSTOCK)

"בוא נתחיל מזה שאיה נאפה התאחדה עם 4 ערים נוספות באזור החל מ-1 ביולי 2024". כך מבקש להתחיל את הראיון הבלעדי למגזין פספורט, כריסטוס זנאטו, ראש העיר איה נאפה.

עיר הבילויים, המועדונים, הברים והאלכוהול (וכן, גם הבעייתיות שמגיעה עם המסורת הזו) מושכת כבר שנים תיירים בריטים, פולנים, ישראלים, רוסים, אוקראינים, הונגרים ובעצם כל לאום שממנו מגיעים התיירים הנוסעים לעיר החטאים של קפריסין.

בראיון בלעדי למגזין פספורט, המיוחד על קפריסין, ראש העיר זנאטו מספר על המאמצים הרבים למשוך תיירים קצת שונים לאזור.

"האיזון פה מאוד עדין", הוא אומר, "בין בעלי המועדונים שצריכים להבין שאם לא יהיו בעיות אצלם ואם הצעירים ישתו ויתנהגו באחריות, זה יביא לשנים ארוכות קדימה של פעילות משותפת ושל הבנה בינינו לבין הברים והמועדונים באיה נאפה".

אזור הבילויים של איה נאפה (צילום: SHUTTERSTOCK)אזור הבילויים של איה נאפה (צילום: SHUTTERSTOCK)

יש לציין שמשרדו של ראש העיר נמצא במרכז אזור הבילויים של העיר. "הם יודעים שאני נמצא במשרד, הם רואים את האור דולק במשרד והם צריכים להתנהג בהתאם", הוא אומר.

הבליינים או בעלי המועדונים?

"נראה לך שלבליינים אכפת? המועדונים יודעים שאם אני נמצא עד מאוחר במשרד, חסר להם שהם מרעישים עד מאוחר".

זה תפקיד די יוצא דופן שראש עיר צריך לקחת על עצמו.

"ובעלי המודעונים יודעים שאם הם יהיו בסדר איתנו אנחנו נהיה בסדר איתם. כשאתה מדבר על האירוח באיה נאפה, כולם יודעים שהסלוגן שלנו הוא שה'אהבה היא בצד הנכון', כלומר תמיד תארח באהבה את התיירים".

החוף הכי יפה באירופה

משאבי הטבע של איה נאפה מדהימים. לצד מזג האוויר החם (אפילו מאוד ביולי-אוגוסט), החופים הם מהיפים ביותר שיש עם חולות הזהב ומי התכלת-טורקיז המזמינים. רק בחודש שעבר זכה חוף ניסי, מהמפורסמים שבחופי איה נאפה, בתואר "החוף היפה ביותר באירופה". סיבה מספיק טובה למשוך יותר מקהל בליינים צעיר למקום.

צילום:: עמית קוטלרצילום:: עמית קוטלר

אני יודע שאתם עובדים על שינוי התדמית. אבל מגיע אליכם גם קהל אחר?

"כן זה התחיל ב-2021 עם המלחמה באוקראינה שהביאה להיעלמות התיירות מרוסיה, ועכשיו המלחמה בישראל גורמת להאטה בתיירות מישראל. אל תשכח שכל זה קרה אחרי משבר הקורונה, כך שיש לנו עוד הרבה עבודה כדי לעדכן ולשנות את התדמית של איה נאפה".

משפחות מגיעות?

"גם. כן. זה מתחיל לקרות. זה בסדר שיש לנו עדיין את הקהל הצעיר, אבל אנחנו כן רואים עכשיו תנועה של קהל טוב, משפחתי, זוגות שמגיעים. שדרגנו 90% מהמלונות כאן, במרכז העיר ולא רק, מלונות מ-3 ועד 5 כוכבים שמתאימים למשפחות".

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בוא נדבר רגע על העז שבחדר, או למעשה מתחת לחלון של המשרד שלך. ההטרדות והבעייתיות שבין הצעירים לבין עצמם.

"אתה יודע, התקשורת מראה מה שהיא רוצה להראות. אם היה פה מקרה אחד של צעיר שיכור שהטריד צעירה, אז כן - זה קורה. אבל זה אחד למיליון. בכל העונה הזו לא היה לנו שום מקרה חמור בסגנון הזה".

בוא נחזור למשפחות ולאטרקציות שכל כך חשובות להן.

"והכל נמצא כאן במרחק של עד 20 דקות הליכה, המוזיאון, פארק המים הגדול או גן הפסלים של איה נאפה, הכל במרחק הליכה. זה יתרון גדול של העיר".

הרבה יותר ממסיבות

פארק המים של איה נאפה, יש לציין, הוא אחד הגדולים בעולם והגדול ביותר באזור. "היתרון עבור המשפחות וגם הצעירים הוא שהפארק נמצא במרחק הליכה או מונית זולה ממרכז העיר", אומר ראש העיר ומזכיר שאיה נאפה היא אחת הערים הקוסמופוליטיות באגן הים התיכון - אם זה באטרקציות, בפארק המים או בשלל האטרקציות האחרות שמאפשרות מידע באנגלית בעיקר (ואף חלק בעברית).

אני יכול להניח שאתה עובד בצמוד עם מנהלי המועדונים.

"כן והדבר החשוב ביותר שהם צריכים להבין, וזה לא תמיד קורה, הוא שאם הם יכבדו את התושבים המקומיים, אם הם יציבו גבולות לתיירים ואם הם יידעו לשלוט בלקוחות שלהם – הם הראשונים שירוויחו מזה".

אחד הסיפורים המרתקים סביב התיירות בקפריסין הוא עצירת התיירות בחודשי החורף. ראש העיר מבקש שניתן לו זמן. "זה יקרה", הוא אומר ומצביע על החלון שבאמצע חודש אוגוסט מראה כי מזג האוויר בחוץ חם, חם מאוד.

זה יקרה?

"אנחנו עוד נגיע לזה. נכון לעכשיו העונה מורחבת, מסוף מרץ עד תחילת דצמבר. אבל כמוך גם אני ראיתי שחוף הים הוא אופציה מעולה לנופש גם בינואר ובפברואר. בהחלט אפשר עוד להגיע למצב שקפריסין תהיה יעד של 365 ימים בשנה"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איה נאפה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: