אא

נוסקת: חב׳ התעופה הזרה שממשיכה לטוס לישראל מציגה זינוק חסר תקדים ברווחים ובמספרי הנוסעים

Etihad Airways מציגה זינוק של כ-50% ברווחים בחצי הראשון של השנה. החברה הטסה ל-81 יעדים מאבו דאבי הטיסה גם 8.7 מיליון נוסעים במהלך המחצית הראשונה של השנה, עלייה של 38 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזה עוד לא הכל

etihad airways 787 etihad airways 787

ממריאה גבוה.

חברת Etihad Airways מציגה עלייה מרשימה של 48% ברווחי במחצית הראשונה של 2024 ובמקביל גם מספרי הנוסעים מאמירים.

החברה מאבו דאבי, לה צי מטוסים שלה 92 מטוסים, המיוצגת בישראל על ידי חברת ממן תעופה, סיימה את המחצית הראשונה של השנה גם עם מספר מרשים של כ-8.7 מיליון נוסעים שטסו עימה ב-6 חודשים.

״אנו מחויבים להתמקדות מתמשכת בצמיחה יחד עם אופטימיזציה של היעילות התפעולית, הרחבת רשת אסטרטגית והגדלת תדירות הטיסה״, מסרו בגאווה מטעם החברה האמירתית הכל ערוצי המדיה החברתית ולאמצעי התקשורת ברחבי העולם, בתגובה לתוצאות הכספיות המצויינות והלא שגרתיות של ענקית התעופה מאבו דאבי.

כאמור, החברה רשמה עלייה של 48 אחוז ברווח לאחר מס - 851 מיליון AED (232 מיליון דולר), עלייה משמעותית מ-575 מיליון AED (157 מיליון דולר ארה"ב) בחציון הראשון של-H1) 2023).

סך ההכנסות עלו ב-21% ל-11.7 מיליארד דירהם (3.2 מיליארד דולר ארה"ב), מ-9.6 מיליארד דירהם (2.6 מיליארד דולר ארה"ב) ב-H1 2023, בעיקר בשל הכנסות הנוסעים, שעלו ב- 24% משנה לשנה, ״נתון המשקף ביקושים חזקים הניזון מהרחבת רשת אסטרטגית ותדירות טיסות מוגדלות, וכתוצאה מכך שיפור נוסף בקישוריות של החברה״, מציינים ב-Etihad.

כמו כן, חלה עלייה של 10 אחוזים בהכנסות מהמטען בהשוואה לתקופה המקבילה של 2023, מונעת בעיקר על ידי ביקוש גבוה יותר ויכולת מטען גבוהה יותר של הצי.

Etihad הטיסה גם 8.7 מיליון נוסעים במהלך המחצית הראשונה של השנה, עלייה של 38% בהשוואה לשנה, שהוא פי שלושה משיעור הצמיחה הממוצע המדווח של IATA של 13% עבור חברות מובילות במזרח התיכון באותה תקופה.

תפוסת הנוסעים הממוצע עמדה על 85 אחוזים עבור המחצית הראשונה של 2024 והיא נותר ללא שינוי בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה.

היעילות התפעולית המשיכה להשתפר עם ירידה בעלות היחידה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר CASK (עלות לקילומטר מושב) ו-CASK לשעבר דלק ירדו ב-5 אחוזים וב-8 אחוזים, בהתאמה. במקביל מדווחים בחברה כי, חווית הנוסע הכוללת השתפרה, תוך המשך מגמת שביעות רצון מוגברת של הלקוחות מאז איחוד הפעילות בטרמינל החדש.

אנטונואלדו נבס (Antonoaldo Neves), מנכ"ל Etihad Aviation Group, אמר: "אנו שמחים לדווח על מחצית ראשונה מצויינת של שנת הכספים 2024, עם רווח לאחר מס גבוה ב-48% מהתוצאה הנקית שדווחה בתקופה המקבילה של 2023. התוצאות משקפות ביצועים חזקים הן בהכנסות הנוסעים והן במטען, מה שממחיש את האמינות של האסטרטגיה ונתיב הצמיחה שלנו. למרות המחסור העולמי במטוסים, יש לנו 16 יותר מטוסים בצי שלנו, המונה 92, מאשר באותה נקודה בשנה שעברה, כולל שלושה איירבוסים A321neos. אנו מביאים השנה לפעולה שישה איירבוסים נוספים A321neos, מצוידים במנועי CFM LEAP 1A מתקדמים. ב-18 החודשים הקרובים אנו מצפים להוסיף יותר מ-20 מטוסים מהדור החדש לצי שלנו, המציעים פליטות מופחתות ועד 20 אחוז יותר יעילות בהשוואה לדגמים קודמים״, אמר המנכ״ל ולא שכח להודות ולפרגן לצוותי העובדים בקרקע ובאוויר: "אני מודה מעומק הלב לאנשינו, שעבודתם הקשה ומסירותם באוויר ובקרקע, בעבודה משותפת למען מטרה, סייעו בהשגת התוצאות הללו".

מוחמד עלי אל שורפה (Mohammed Ali Al Shorafa), יו"ר קבוצת Etihad Aviation, אמר: "המסירות שלנו לשירות לקוחות נשארת איתנה בזמן שאנו מתכוננים להרחיב עוד יותר את הרשת שלנו ולהעשיר את השירותים שלנו, ולחבר אנשים נוספים לאבו דאבי וממנה. 8.7 מיליון הנוסעים של Etihad Airways במחצית הראשונה של השנה המהווים למעלה מ-63% מסך 13.7 מיליון הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי של זאיד מינואר עד יוני 2024. סך זה מייצג עלייה של כ-34% במספר הנוסעים דרך שדה התעופה בהשוואה למחצית הראשונה של 2023, המדגיש את תפקיד המפתח שחברת התעופה ממלאת בחיזוק התיירות והמסחר של אבו דאבי, אמר יו״ר קבוצת התעופה מאיחוד האמיריות והוסיף: "Etihad Airways ממשיכה למלא תפקיד מרכזי בקידום התיירות והפיתוח הכלכלי של אבו דאבי. הצמיחה האסטרטגית והרחבת הרשת שלנו לא רק מחזקים את הקישוריות של הבירה שלנו, אלא גם תורמות באופן משמעותי לשגשוג כלכלת איחוד האמירויות. אנו מחויבים לשפר עוד יותר את שלנו שירותים והרחבת טווח ההגעה שלנו, מה שמבטיח שאבו דאבי תישאר מרכז נסיעות עולמי מרכזי".

Etihad עשתה אופטימיזציה של הרשת שלה על ידי שיפור הקישוריות והמסלולים, כמו גם הגדלת התדרים ליעדי מפתח, וכתוצאה מכך גדל מספר היעדים הכולל מ-70 ל-81. זה כולל טיסות חדשות לבאלי, תירווננתפורם, קוז'יקוד, בוסטון, ג'איפור ואל קאסים , יחד עם מועדפים עונתיים כמו ניס, אנטליה, מיקונוס, סנטוריני ומלאגה.

ביולי 2024, סוכנות דירוג האשראי Fitch שדרגה את הדירוג של Etihad לסטטוס A+, תוך ציון פרופיל האשראי העצמאי החזק יותר באופן מהותי.

דגשים של הצי הראשון של 2024:

- ההכנסות הכוללות גדלו ב-21% משנה לשנה, בעיקר בשל הכנסות הנוסעים, שראו גידול של כמעט 2 מיליארד דירהאם (+24% משנה לשנה).

- הכנסות מטענים ב-H1 2024 עלו בכ-10% ל-1.9 מיליארד דירהם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מונעת בעיקר על ידי ביקושים מוגברים.

נזכיר כי Etihad ממשיכה לטוס גם בימים אלו לישראל והשבוע בשל ביטול הטיסות והביקושים הרבים, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות החליפה באופן חד פעמי את המטוס בקו לת״א לבואינג 777-300ER, מטוס הבואינג הגדול ביותר הפועל בשירות החברה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איתיחאד איירווייזאיתיחאד איירוויסאיתיחאד איירווייסetihad airwaysetihadממן אוויאישןממן תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: