אא

השריפות ביוון: האש התפשטה דרומה, נמשך פינוי התושבים

משרד ההגנה האזרחית היווני הודיע לתושבים של לפחות שתי עיירות נוספות להתפנות בעקבות השריפות המתפשטות דרומה. העשן נראה היטב גם באתונה, שם חוששים אך מקווים כי הרוחות שנחלשו ינמיכו את גובה הלהבות

שריפות ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK) שריפות ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

יוון ממשיכה להתמודד, זה היום השלישי, עם שריפות ענק במחוז אטיקה. השריפות במחוז המרכזי של אתונה החלו באזור הצפוני יותר, בעיר מרתון שפונתה, שם הושגה שליטה על האש אך הבוקר (13.8) האש התפשטה לכיוון דרום.

משרד ההגנה האזרחית היווני הודיע לתושבי שתי עיירות להתפנות הבוקר מבתיהם - Nea Makri ו-Rafina, שתיהן נמצאות מזרחית לאתונה על קו הים. חלק מהפינוי מתבצע באמצעות מעבורות מיוחדות. באזור זה מתמקדים מאמצי הכיבוי.

חשש שהשריפות יגיעו לעיר (צילום: SHUTTERSTOCK)חשש שהשריפות יגיעו לעיר (צילום: SHUTTERSTOCK)

החשש הגדול ביוון הוא כי השריפות יתפשטו גם מערבה לכיוון אתונה הבירה, שם העשן נראה היטב בשמי העיר כבר מאתמול. עם זאת, על פי תחזית מזג האוויר למרות החום הכבד שעדיין שורר באזור, הרוחות צפויות להיחלש היום מה שיקל על כוחות הכיבוי והמשטרה לפעול ולפחות להנמיך את גובה הלהבות. יש לציין כי עד עתה נרשמו מספרים גבוהים של נפגעים משאיפת עשן, אך לא הרוגים.

כפי שדיווחנו אתמול, ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס קיצר את חופשתו בחאניה שבכרתים בעקבות השריפות וחזר לאתונה על מנת לפקח מקרוב על מאמצי הכיבוי.

בפן התיירותי, למרות החשש הגדול בשלב זה לא נרשמים ביטולים משמעותיים של חופשות ליוון, וניכר כי התיירים לא מתרגשים מאוד מהמצב וסומכים על כוחות הכיבוי היווניים שיעשו כל שביכולתם על מנת שהאש לא תגיע לאתונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שריפותאתונהיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: