אא

שוב זה קורה: שריפות מתפשטות ביוון; חשש שיגיעו לאתונה

כוחות כיבוי גדולים בתגבור המשטרה המקומית מחלצים תושבים רבים שנקלעו לשריפות במחוז אטיקה המרכזי ביוון. אין שליטה על האש, שנראית למרחקים - גם מאתונה

שריפות ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK) שריפות ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

שריפות ענק מתפשטות במחוז המרכזי של יוון. כבר מאתמול (11.8) החלו לפעול כוחות כיבוי המתוגברים על ידי כלל יחידות הכיבוי במדינה, לצד כוחות משטרה הפועלים לחלץ מאות תושבים שנקלעו לשריפות. משטרת אטיקה מעדכנת על כ-600 כבאים ו-400 שוטרים הפועלים על מנת לסייע לתושבים הנזקקים לחילוץ.

השריפות החלו כבר אתמול כאמור צפונית מזרחית לאתונה, באזור הערים ורנאבאס ומרתון המרוחקות כשעה נסיעה מהבירה. האש התפשטה באזור המיוער הסמוך לשתי הערים, ובהמשך הגיע עד לאזורים מיושבים שפונו. טרם הושגה שליטה על השריפות וקיים חשש כי יתפתחו גם לאזורים נרחבים יותר ואף לכיוון אתונה - שם כבר ניתן היום לראות את העשן המיתמר בשמיים.

על פי מפת המדינה שפירסמו כוחות הכיבוי, סכנת שריפות קיצונית קיימת היום (12.8) לאורך כל היום באזור אטיקה. בדרום האזור היבשתי, בכרתים ובאיים הקיקלאדיים קיימת סכנה בינונית.

מפה: fireservice.grמפה: fireservice.gr

בתקשורת היוונית דווח על כך שראש ממשלת יוון מיצוטאקיס קטע את חופשתו בכרתים, שם שהה בימים האחרונים, לטובת חזרה לאתונה על מנת לעקוב מקרוב אחר מאמצי כיבוי השריפות וחילוץ התושבים.

כזכור, גם בשנה שעברה סבלה יוון משריפות משמעותיות בעיקר באזור רודוס, מה שגם גרם לביטול חופשות. בעקבות הביטולים הציעה יוון פיצוי לנופשים שיכלו לקבל זיכוי למימוש בחופשה עתידית.

שימו לב, תיירים הנמצאים ביוון: מספר החירום המשולב הוא 112. מספר ישיר לכיבוי האש: 199

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןשריפות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: