אא

מזג האויר השתגע באירופה: גשמים, ברקים, רעמים וגל חום קיצוני

קיץ 2024 לא רק מביא איתו גלי חום בלתי פוסקים אלא גם תופעות טבע חריגות. בחלקים של אוסטריה וגרמניה נרשמו גשמים חזקים ביותר (גם באמצע ההופעה של אדל), לצד טמפרטורות שזינקו לכמעט 40 מעלות. ומה בימים הקרובים? זוועה

מזג האוויר השתגע (צילום: 123RF) מזג האוויר השתגע (צילום: 123RF)

אם גם אתם נופשים באירופה בימים אלה, יכול להיות שגם אתם מרגישים זאת. גל חום כבד פוקד חלקים נרחבים ביבשת, אבל במקביל גם גשמים עזים וסופות ברקים ורעמים.

באזור סקסוניה התחתונה שבצפון גרמניה למשל, הוכרז מצב חירום אמש בשל הצפות שנגרמו עקב גשם חזק ביותר שירד בפרק זמן קצר יחסית.

באזורים נוספים בגרמניה ובאוסטריה חוו לאורך הלילה סופות ברקים ורעמים, שאף הביאו את חברת התעופה EUROWINGS לפרסם הודעה חריגה באשר לשינויים אפשריים בלוח הטיסות בשל הסופות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בדרום גרמניה גם כן נרשמו גשמים עזים. במהלך הופעתה של אדל במינכן, החל לרדת גשם שוטף על הקהל באיצטדיון הפתוח שנבנה במיוחד עבור הופעתותיה של הזמרת בעיר. אדל התבדחה עם הנוכחים ואמרה כי ברגע שהיא ביצעה את שירה "Set Fire to the Rain", הגשם פסק. סופות הרעמים והברקים לא צפויות להימשך בימים הקרובים, הגשמים דווקא כן יחזרו אך בעוצמה פחותה.

כמעט 40 מעלות

במקביל ובמה שנשמע כניגוד מוחלט למזג האוויר הגשום, גל חום פוקד את מרכז ומערב אירופה. היום (חמישי 15.8) נמדדו 33 מעלות בווינה, ומחר הן יגיעו אפילו ל-34-35 מעלות. גל החום בבירה האוסטרית יימשך לפחות עד יום שני עם טמפרטורות שלא יירדו מ-30 מעלות ביום.

בבודפשט המצב חמור עוד יותר כאשר מחר יזנקו הטמפרטורות ל-36 מעלות, וגם שם גל החום יימשך עד יום שני. טמפרטורות דומות ואף גבוהות מאלה נמדדו היום וצפויות להימדד גם מחר בקרואטיה, בסלובקיה ובמדינות נוספות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ומה ביוון? לוהט. למרות שהשריפות נרגעו ביממה האחרונה והושגה שליטה על האש, קיים חשש כי הן יתחדשו בסוף השבוע, עם המשך גל החום הפוקד את אתונה - שם יימדדו מחר 38 מעלות. גם בסלוניקי המצב לא פשוט עם 36 מעלות.

בניגוד למערב אירופה, גל החום במזרח היבשת לא יסתיים בסוף השבוע והטמפרטורות באתונה ובסלוניקי צפויות להישאר מעל 34 מעלות אל תוך כל השבוע הבא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מזג אווירגל חוםאדלגרמניהאוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: