אא

ממריאה: רווחיות שיא לישראייר גרופ לרבעון השני עם כ-7 מיליון דולר

הרווח הגולמי גדל בכ-30% והסתכם לסך של כ-17.6 מיליון דולר, זאת למרות ירידה בהכנסות בשל הפעילות המושבתת של דיזנהאוז תיירות נכנסת. סירקיס: "המלחמה איננה מהווה פקטור בשיפור התוצאות שלנו"

צילום: יחצ ישראייר צילום: יחצ ישראייר

ישראייר גרופ רושמת רווחיות שיא לרבעון השני של השנה.

החברה שצרפה בסוף השבוע האחרון מטוס שמיני לצי, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם רווח נקי של כ-7 מיליון דולר, עלייה של כ-44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת לעומת הפסד מינורי אותו דיווחה החברה ברבעון הראשון של השנה.

הכנסות הקבוצה הסתכמו לכ-90 מיליון דולר, ירידה של כ-15 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ירידה בהכנסות בכ-20 מיליון דולר מיוחסת לחברות הבת של ישראייר, בדגש על דיזנהאוז תיירות נכנסת, שפעילותה הושבתה עם פרוץ המלחמה. אך ירידה זאת קוזזה בחלקה מול הגידול במחזור הפעילות של ישראייר סולו בסך של כ-5 מיליון דולר.

הרווח הגולמי גדל בכ-30% ברבעון השני של השנה, והסתכם לסך של כ-17.6 מיליון דולר, גידול זה הינו תוצאה ישירה של השקעה ניכרת בטכנולוגיה ובציוד תעופתי, אותה ביצעה החברה בשנים האחרונות, אשר תרמו לשיפור חד במכירת המוצרים הנלווים ברבעון.

שיעור מכירת המוצרים הנלווים לטיסה רשם עלייה חדה והגיע לשיא של כ-6.9 מיליון דולר ברבעון השני ביחס לכ-3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המבטאים קצב הכנסות שנתי בטווח שבין 23 ל-28 מיליון דולר.

יתרות המזומן בקופת החברה בתום הרבעון השני עמדו על כ-16 מיליון דולר, בהשוואה לכ-22.5 מיליון דולר בתום שנת 2023. ירידה זו נרשמה לאור העובדה כי החברה השקיעה סך של 2 מיליון דולר בטיפולי תחזוקה עבור קליטת 2 מטוסים חדשים, 3 מיליון דולר עבור רכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, ועוד כמיליון דולר בהשקעה נוספת בבתי המלון ביוון. כל ההשקעות בוצעו באמצעות הון עצמי, באמצעות השלמת הנפקת אג"ח להמרה לציבור והתאמת בטוחות בתקופת הדוח. בנטרול השקעות אלו, השתפר תזרים המזומנים בכ-7 מיליון דולר.

כמו כן במהלך המחצית הראשונה של השנה ביצעה ישראייר גרופ הפחתה דרמטית של משיכות היתר בסך של כ-15 מיליון דולר, במטרה לחסוך בעלויות המימון.

בנתיב הפנים ארצי לאילת, המשיכה החברה במגמת השיפור, ויצרה רווח של כמיליון דולר, וזאת על אף העובדה שהקטינה את כמות הטיסות לאילת במטרה לתת מענה לביקושים בפעילות הבינלאומית.

במהלך הרבעון הטיסה החברה כ-300 אלף נוסעים – מספר שיא, שבעקבותיו הגדילה החברה את הערכותיה לפיהן תטיס השנה כ 1.3 מיליון נוסעים.

נתח השוק של החברה עמד על כ-8 אחוזים - כפול מנתח השוק של החברה ברבעון השני אשתקד.

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר מציין כי: "התוצאות הטובות שאנו מציגים הן פועל יוצא של מימוש האסטרטגיה של השקעה במערכות טכנולוגיות מובילות, וזיהוי נכון של מגמות בשוק. ברבעונים האחרונים בצענו השקעה ניכרת בטכנולוגיות תפעול ומסחר, לצד הרחבה של הציוד התעופתי שבוצעה השנה. השקעה זאת הביאה לגידול בהכנסה הממוצעת לסגמנט ובהכנסה גבוהה במיוחד ממכירת מוצרים נלווים. השקעות אלו לצד התייעלות תפעולית וקליטת מטוסים נוספים, הביאו לגידול חד ברווחיות הגולמית התפעולית והרווח הנקי.

עוד מוסיף סירקיס: "אנו מאמינים כי בעת החברה לשגרה, ממצב המלחמה הנוכחי, מספרי הנוסעים, אותם אנחנו מטיסים יגדלו, וכנגזר מכך, הרווחיות תוסיף להשתפר. לסיכום חשוב להדגיש כי המלחמה, איננה מהווה פקטור בשיפור התוצאות שלנו. אולם למלחמה השפעות חיוביות ארוכות טווח בהעדפת המותג ישראייר המשדר יציבות והוגנות מסחרית".

ShutterstockShutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: