אא

הקמת איצטדיון פנאתינייקוס החדש יוצאת לדרך. כך הוא ייראה

אחרי שהושג התקציב בסך 115 מיליון אירו, הקמת איצטדיון הכדורגל החדש של אתונה יוצאת לדרך. ראש העיר: "יום גדול לקבוצה, לאוהדים ולעיר". צפו בהדמיה

הדמיית האיצטדיון החדש (תמונת הדמיה: עיריית אתונה) הדמיית האיצטדיון החדש (תמונת הדמיה: עיריית אתונה)

אוהדי הכדורגל של יוון מתחדשים באיצטדיון חדש בשכונת בוטניקוס בעיר. האיצטדיון של קבוצת פנאתינייקוס הנודעת קיבל את כל האישורים הדרושים ואחרי שהושג גם התקציב להקמתו העומד על 115 מיליון אירו, ההקמה תואץ.

ראש העיר אתונה, האריס דוקאס, אמר השבוע כי "זהו יום היסטורי לקבוצת פנאתינייקוס, לאוהדי הכדורגל ולעיר אתונה. עם השגת היתר הבנייה נחל בהקמת האיצטדיון שיעמוד בחזית החדשנות". ראש העיר הודה לעוסקים במלאכה.

במסגרת העבודות להקמת האיצטדיון ייהרסו מבנים עירוניים קודמים שהיו ממוקמים בשטח העבודות ויוקמו תשתיות היקפיות נרחבות.

סעיף הכרחי בהקמה, כמו שגם ראינו בנמל התעופה החדש בהרקליון וברכבת התחתית של סלוניקי, הוא כי העבודות ייערכו באישור מועצת הארכיטקטורה והארכיאולוגיה של יוון, או במילים אחרות – ייעצרו באם יימצאו ממצאים היסטוריים במהלך הבנייה.

אגב, העבודות בפועל להקמת האיצטדיון החדש, בשטח של יותר מ-33 דונם, החלו כבר בחודש אפריל השנה, אך כעת כאמור לאחר אישור התקציב וקבלת היתרי הבנייה הקצב יואץ.

האיצטדיון הקיים (צילום: SHUTTERSTOCK)האיצטדיון הקיים (צילום: SHUTTERSTOCK)

האיצטדיון החדש יחליף את זה הקיים של המועדון היווני, שנבנה בשנת 1922 ושימש אותה עד ימים אלה.

באיצטדיון החדש צפויים 38,500 מושבים לפחות ולצדו יוקמו גם אולם כדורסל עם 3,100 מקומות ישיבה, בריכת שחייה עם 500 מקומות ישיבה ואולם כדורעף.

לצד המתחם המרכזי ייבנו מתקני נופש וספורט, מתחמי תרבות והסעדה, אזור מסחרי ושטחים ירוקים פתוחים. החניה תהיה תת קרקעית בעיקרה. עבור הספורטאים יוקמו מתחמי לינה ואירוח, חדרי כושר וגם מתחם תקשורת נרחב.

העבודות בשטח (צילום: עיריית אתונה)העבודות בשטח (צילום: עיריית אתונה)

כאמור, תכנון הפרויקט כבר החל לפני יותר מעשור אז הוא נתקע בשל המשבר הכלכלי החמור ביוון. בשנת 2020 החלו להניע את העבודות מחדש, והעלייה על הקרקע התבצעה כאמור רק לפני חודשיים. כעת, עם אישור התקציב, ניתן להבטיח כי האיצטדיון יוקם ואף נקבע תאריך פתיחה: תחילת 2026.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: