אא

ארקיע בוחנת צירוף מטוסים נוספים לצי. המטרה: הפעלת צי מסוג אחד בלבד

מטרת החברה להפסיק להפעיל במקביל מטוסים של מספר יצרניות. במהלך החגים יצטרפו לחברה שני מטוסים חכורים נוספים ובתחילת נובמבר יצטרף מטוס נוסף בחכירה ל-6 שנים

 צילום: ארקיע צילום: ארקיע

אחת המטרות של עוז ברלוביץ', מנכ"ל חברת ארקיע היא להעביר את החברה להפעיל צי מטוסים מסוג איירבוס בלבד.

בארקיע הגיעו למסקנה שמטוסים מדגם של יצרנית אחת יהיה קל יותר לתחזק, יחסוך עלויות, כמו כן מבחינת הכשרת הטייסים יהיה לחברה יעיל ופחות מסורבל.

כיום ארקיע מפעילה 3 מטוסי אמבראייר 195, 2 מטוסי איירבוס A321neo ועוד 2 מטוסים חכורים, איירבוס A321 ועוד בואינג B737.

במהלך החגים אמורה החברה לצרף שני מטוסים חכורים נוספים מסוג איירבוס A320.

בנוסף לכך, ב-1 בנובמבר יצטרף לצי של ארקיע, מטוס איירבוס A320 בחכירה יבשה ל-6 שנים שלמעשה יופעל ע"י צוות מלא של ארקיע, כך שהוא לא יהיה נתון לבעיות הנובעות מהמלחמה, שכתוצאה ממנה צוותים זרים מסרבים לטוס לישראל.

כמו כן בארקיע מקווים לסגור עד סוף 2024 שתי עסקאות נוספות של צירוף 2 מטוסי איירבוס A320.

המטרה של ארקיע היא לרכוש מטוסים, או לחכור בחכירה יבשה ארוכת טווח, שאת אותם מטוסים יפעיל צוות ישראלי של ארקיע, כך שבשעת משבר לא תהיה בעיה שתנבע מסירוב הצוותים לטוס לישראל וממנה.

לאור העובדה כי בארקיע מרוצים ממטוסי האיירבוס, החליטה החברה להמשיך ולהרחיב את השימוש במטוסים של יצרנית המטוסים בדומה לחברת ישראייר, שלא מזמן התחדשה במטוס השביעי שלה ובשונה מחברת אל על, שכזכור רכשה לאחרונה 31 מטוסים מבואינג.

באירופה מוכר מאוד המהלך העסקי של חברת אייר בלטיק, (airBaltic) שמפעילה כיום רק מטוס מסוג איירבוס A220-300 ומימשה לאחרונה אופציה לרכישת 10 מטוסי איירבוס A220-300 נוספים והכריזה על כוונתה להפעיל עד 2026 צי מסוג אחד של 100 מטוסי A220-300. כזכור, מרטין גאוס מנכ״ל החברה אמר לפספורטניוז לאחרונה כי "גורם נוסף להצלחת החברה בשנים האחרונות היה הצי מסוג יחיד של מטוסי איירבוס A220-300״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: