אא

על גל ההצלחה: ״אנחנו בשיא כל הזמנים עם טיסות ל-130 יעדים וצי של 47 מטוסי איירבוס A220-300״

כך אומר לפספורטניוז Martin Gauss, מנכ״ל airBaltic בראיון מיוחד. גאוס שמוביל את החברה הלטבית לשורת הישגים מרשימים לצד זינוק במספר הנוסעים ורווח שיא של 34 מיליון אירו סיפר: ״אנו משיקים 20 יעדים חדשים וגורם נוסף להצלחה הוא הצי מסוג יחיד של מטוסי איירבוס A220-300. כעת airBaltic היא מפעילת האיירבוס A220-300 הגדולה בעולם״

 Martin Gauss. צילום: Shutterstock Martin Gauss. צילום: Shutterstock

חברת אייר בלטיק airBaltic רושמת בשנים האחרונות פריחה ונחשבת לאחת מחברות התעופה המצליחות באירופה.

בשנתיים האחרונות החברה הלטבית קוטפת שורת פרסי הצטיינויות כולל כחברת התעופה הדייקנית באירופה ודירוג מחמיא של 5 כוכבים וכל אלו לצד שורת הסכמי קוד שייר (Code share) עם חברות תעופה מהמובילות בעולם ביניהן דלתא אייר ליינס, טורקיש איירליינס ולאחרונה גם עם חברת התעופה הלאומית של בולגריה - בולגריה אייר.

אם כל אלו לא מספיקים גם מספרי הנוסעים של airBaltic בנסיקה והתוצאות הכספיות ממריאות עם רווח שיא של 34 מיליון אירו ב-2023 - שיפור מדהים של 88 מיליון אירו לעומת 2022. בנוסף, ההכנסות של חברת התעופה הגיעו לשיא חדש של 668 מיליון אירו, המשקף צמיחה של 34% בהשוואה לשנת 2022.

כאמור, airBaltic גם רשמה עלייה של 36% במספר הנוסעים, והטיסה בשנת 2023 כ-4.5 מיליון נוסעים, עם למעלה מ-65,500 טיסות - עלייה של 30% מ-2022.

גם בתחום המטענים, החברה הלטבית אינה קופאת על השמרים ותשיק בקרוב מרכז חדש שיציב את שדה״ת של ריגה כמרכז שילוח אווירי מוביל במדינות הבלטיות ובכלל.

מי שמנצח על ההצלחה הגדולה הזו הוא מרטין גאוס (Martin Gauss) נשיא ומנכ״ל airBaltic הוותיק והמוערך, המשמש בתפקיד כבר כ-13 שנה מאז חודש נובמבר 2011.

פגשנו את גאוס לראיון מיוחד בו סיפר לנו על כל המהלכים האחרונים של החברה, על סוד ההצלחה, צי המטוסים הייחודי של החברה מהצעירים בעולם, התוכניות הקקרובות והקו לישראל.

מרטין, אחרי מספר שנים קשות, בשנה שעברה עשיתם שנת שיא של כ-670 מיליון אירו בהכנסות וכ-34 מיליון אירו ברווח נקי. איך אתה מסביר את ההישגים המרשימים האלה?

גאוס: ״השנים האחרונות אכן היו מאתגרות עבור airBaltic. מגיפת Covid-19 והקונפליקטים הגיאופוליטיים המתמשכים גרמו לנו להתאים את הפעילות שלנו, אבל כעת AirBaltic נמצאת בנתיב צמיחה.
הרחבת הרשת האסטרטגית שלנו הייתה אחד הגורמים המרכזיים מאחורי ההישגים. לאחר שאיבדנו את כל התעבורה הנכנסת והיוצאת מאוקראינה ומרוסיה, היינו צריכים להקצות את הקיבולת האבודה למקום אחר, ובשנת 2024, אנו משיקים 20 יעדים חדשים, המפעילים כעת יותר מ-130 קווים בסך הכל - שיא ​​כל הזמנים עבור airBaltic.
גורם נוסף להצלחה היה הצי מסוג יחיד של מטוסי איירבוס A220-300. כעת אנו מפעילת האיירבוס A220-300 הגדולה בעולם עם צי של 47 מטוסים מהסוג, במטרה להגדיל את הצי שלנו לעד 100 מטוסי A220-300 עד 2030.״

בעונת הקיץ הנוכחית אתם מרחיבים את פעילותכם על ידי הפעלת 15 מסלולים חדשים. האם יש לך תוכניות להרחיב עוד יותר את הפעילות שלך?

״הצוות שלנו עוקב כל הזמן אחר ביקוש הנוסעים ומתאים את הפעילות שלנו בהתאם. השנה ראינו מספר שיא של קווים חדשים ברשת שלנו, ואנחנו ממשיכים להפעיל טיסות ישירות מחמישה בסיסים - ריגה (לטביה), טאלין (אסטוניה), וילנה (ליטא), טמפרה (פינלנד) וגראן קנריה בעונתיות. (סְפָרַד).
נמשיך להתרחב, על סמך הנתונים והביקוש שאנו רואים, וניידע את התקשורת והציבור בהתאם.״

airBaltic.צילום: ShutterstockairBaltic.צילום: Shutterstock

כרגע אתם מפעילים צי בלעדי של מטוסי איירבוס A220-300. האם אתם מתכננים לרכוש AC widebody לטיסות ארוכות בעתיד?

״אנחנו בוחנים את הרשת שלנו וזה כולל פעולות אפשריות לטווח ארוך. עם זאת, טרם התקבלו החלטות ספציפיות.״

איך אתם מתמודד עם נושא הקיימות וטביעת הרגל של פליטות תחת הדרישות הסביבתיות האחרונות?

״ב-airBaltic, אנו גאים בכך שיש לנו את אחד מציי המטוסים הצעירים ביותר באירופה, המשמש כאבן הפינה של מאמצי הקיימות שלנו. חברת התעופה מחויבת להפחית ככל האפשר את פליטת הפחמן עבור נסיעות אוויריות באמצעות יוזמות שונות, לרבות שימוש בדלק תעופה בר-קיימא (SAF), שיפור היעילות התפעולית, מיון פסולת ושיפורי כלכלה מעגלית, מתן שירות להזמנה מוקדמת של ארוחות ועוד.
אנו מתכננים את סדרי העדיפויות הסביבתיים שלנו בהתאם להתחייבויות הפחתת הפליטות של תעשיית התעופה, לרבות IATA Fly Net Zero, A4E Destination 2050 ו-ICAO Environmental Protection. מידע נוסף על מאמצי ה-ESG שלנו ניתן למצוא כאן״

בחודש מאי חזרתם להפעיל את הקו לתל אביב. איך אתה רואה את ביצועי הקו עד כה והאם יש לכם כוונות להגביר את הפעילות לשדה התעופה בתל אביב?

״עד כה ראינו ביצועים טובים מאוד בטיסות שהושקו לאחרונה בין תל אביב לריגה. אנו עוקבים באופן רציף אחר ביצועי הקו, וכל עדכונים או שינויים יימסרו לתקשורת ולציבור.״

airBaltic מיוצגת בישראל על ידי חברת טל תעופה וכאמור כבר מפעילה יותר מ-130 קווים מריגה, טאלין, וילנה, טמפרה, המציעים קישורים למגוון רחב של יעדים ברשת הנתיבים של חברת התעופה באירופה, המזרח התיכון, צפון אפריקה ואזור הקווקז.

airBaltic הוקמה בשנת 1995. בעלת המניות העיקרית שלה היא המדינה הלטבית, המחזיקה ב-97.97% מהמניות, בעוד ששאר בעלי המניות מחזיקים ב-2.03%.

החברה מציעה קישורים ליותר מ-70 יעדים באירופה, המזרח התיכון, צפון אפריקה ואזור הקווקז. החברה מעסיקה מ-2,500 עובדים ומציגה צי מטוסים מרשים המורכב מ-47 מטוסי איירבוס A220-300, מה שהופך אותו לאחד הציים הצעירים באירופה. חברת התעופה זכתה בשנים האחרונות במספר פרסים בינלאומיים על מצוינות, שירותים חדשניים והישגים משמעותיים בתעשיית התעופה האירופאית.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

צילום: Shutteerstockצילום: Shutteerstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר בלטיקAir balticריגה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: