אא

״מי שעוסק בתחום התיירות ואיננו אדם אופטימי - אין לו שום סיכוי לשרוד״

אחרי אישור התמיכה של משרד התיירות בסך 70 מיליון שקלים במארגני התיירות הנכנסת (שרבים מהם מובטלים כבר כמעט שנה) אומר ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת: "חוסר ודאות, מתמקדים במאמצים לשמר את התיירים העתידיים שיגיעו לארץ. אני לא מכיר עוד עסקים שאחרי שנה בלי הכנסות עוד אופטימיים״

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל (צילום: באדיבות לשכת תיירות נכנסת לישראל) ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל (צילום: באדיבות לשכת תיירות נכנסת לישראל)

בלתי נתפס שכמעט שנה, יושבים מאות אנשי תיירות ישראלים בבית. מאז 7 באוקטובר, מספר התיירים שמגיעים לישראל עומד על כמעט אפס, ועדיין - גם 11 חודשים אחרי - לא רואים אופק.

למצב העגום הזה השלכות רבות, כלכליות בעיקר, על כיסן של כל כך הרבה משפחות בישראל. בשבוע שעבר אישרה הממשלה את דרישת משרד התיירות לתמיכה באנשי ענף התיירות הנכנסת ב-70 מיליון שקלים. "אחרי המתנה של מספר חודשים, השר באופן יזום דחף את ההחלטה ואנו מודים לו על כך", אומר ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בראיון לפספורטניוז.

"זה בלון חמצן למארגני התיירות הנכנסת שנמצאים כבר כמעט שנה באבטלה כמעט מוחלטת. אנחנו מצדנו במקביל מנסים בכל זאת לשמר את עתיד התיירות הנכנסת על ידי העסקה חלקית של המומחים, המשווקים את ישראל בעולם".

מה הם עושים בדיוק, כשאין תיירות נכנסת?

"הם מטפלים בקבוצות עתידיות, משתדלים עד כמה שאפשר לדחות קבוצות להמשך. לסגור את הדלת לגמרי - זה הכי גרוע שיכול להיות. אנחנו חייבים לשמור על הקשרים עם הלקוחות בחו"ל על אש קטנה, כולל דחייה במידת האפשר של פרויקטים לשנה הבאה. עבודת השימור משמעותית מאוד כי עדיין, התייר החוזר הוא השגריר הטוב ביותר של ישראל. במקום הזה אנחנו עושים גם בעובדה גם של משרד החוץ ומשכנעים מארגנים לא 'למחוק' אותנו. זה דורש עבודה ובמצבת של כוח האדם שאנחנו נמצאים בה, של 50% מאז פרוץ המלחמה, זה מה שאנחנו עושים ואת זה אנחנו מנסים לשמר".

תיירים בישראל. לא יחזרו לפני השנה הבאה (צילום: SHUTTERSTOCK)תיירים בישראל. לא יחזרו לפני השנה הבאה (צילום: SHUTTERSTOCK)

כשההבנה היא שהשנה זה כבר לא יקרה, התיירים לא יחזרו ב-2024.

"לא לפני 2025, זה המועד שבו אנחנו מקווים להחזיר את התיירים לישראל".

תמיכת משרד התיירות מספקת?

"התמיכה היא חלקית ומספקת את הוצאת התפעול של משרדי התיירות הנכנסת. כמובן שיש עדיין הוצאות קבועות של עסקים חיים, אבל הדחיפה הזו נותנת לנו אוויר להמשיך הלאה, בתקווה שהמצב יירגע או יחזור, לפחות חלקית".

להציל את מורי הדרך

במקביל לתמיכת משרד התיירות, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הגישה תוכנית הצעה לשימור מורי הדרך. "אנחנו עושים את זה באמצעות דחיפה של תוכניות לקידום תיירות הפנים", אומר גלפנד.

"ההצעה נמצאת על שולחן משרד התיירות. השר פועל חזק להשגת תקציבים גם לנושא זה. מורי הדרך הם חלק בלתי נפרד מהתעשייה וברור שגם אותם צריך לשמר. בימים אלה מתגבש הנוהל לגבי יישום חלוקת התמיכה, ואנחנו סומכים ובטוחים בצוות המקצועי במשרד התיירות שיקים נוהל שיאפשר את מימושו באופן אופטימלי".

מה אתה שומע בינתיים מהקולגות בעולם? יש עניין לחזור אלינו כשיתאפשר?

"האמת שכרגע הכל ב'הולד'. קיבלתי היום טלפונים מקולגות, כולם קוראים מה קורה אצלנו ביומיים האחרונים במיוחד. כולם בעמדת המתנה וציפייה לפתרון קרוב למשבר הגדול שאנחנו נמצאים בו, וכאמור אין אופטימיות עד סוף השנה אבל בפירוש יש צרכים וביקושים ל-2025 שנמצאים בהמתנה ומחכים שנוכל להניע את המערכות. לצד האופטימיות הזו, צריכים לומר ביושר שיש פרויקטים שלא יחזרו ב-2025, ארוכי טווח, וכרגע המצב הוא שאנחנו נלחמים על כל פיסת תייר שיהיה מוכן להגיע, מכל מקום בעולם".

ברמה האישית, מאיפה האופטימיות שלך?

"ידוע שמי שעוסק בתחום התיירות ואיננו אדם אופטימי - אין לו שום סיכוי לשרוד. אני לא מכיר עוד עסקים שאחרי שנה בלי הכנסות עוד אופטימיים, וזה מייחד את התעשייה שלנו ואת החברים שלנו. אחרת אפשר היה לסגור את העסק. בהשוואה להייטק שבו פותחים-סוגרים ועוברים לפרויקט הבא - ככה זה לא עובד בתיירות נכנסת, ואנחנו עמידים. שורדים. התמחינו בשרידות. אנחנו מקווים שיהיה פתרון באמצעות התמיכה החלקית ובהמשך באמצעות הרגיעה המיוחלת.

"אני מצדיע לכל החברים שלנו שעד היום רובם המוחלט שורדים מכיסם, ועל חשבונם, והכל למען הציונות. בסופו של דבר להביא תיירים לישראל - זו ציונות, ונקווה שפרנסי המדינה יביאו אותנו למקומות שאפשר לממש את זה. בשם לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אנו משתתפים בצערן של משפחות החטופים שנרצחו בשבי ומייחלים לשובם של כלל החטופים חיים ובריאים ולשובם של חיילינו בכלל הגזרות הביתה בשלום".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ליאור גלפנדלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלתיירות נכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: