אא

עובדים ללא הפסקה: השדה בבלגרד משתדרג

כמות התיירים מטפסת והיחס בהתאם: נמל התעופה הבינלאומי בסרביה בתהליך התרחבות שיגיע לסיומו באירוח תערוכת האקספו 2027. שרוול יציאה, חניות למטוסים, הרחבת שטח המסחר ומסלול המראה נוסף כבר בעבודה

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

שדה התעופה ע"ש ניקולה טסלה בבלגרד נמצא בעיצומו של תהליך התרחבות במבני הטרמינלים הקיימים וכן בהגדלת שטח חניית המטוסים, על מנת להתמודד עם עליית הפופולאריות של השדה והמדינה, שמגדילה מדי שנה באופן יציב את מספר התיירים הנכנסים.

פרויקט הרחבת הנמל צפוי להסתיים לקראת אירוח תערוכת האקספו בשנת 2027 בין החודשים מאי לאוגוסט.

ההרחבה תכלול הוספה שרוול C שיוביל לרחבת המטוסים, יחד עם מקום חנייה ל-11 מטוסים (38 בסך הכל). מתחם שער היציאה החדש יתפרס על פני 18.3 קמ"ר שישלימו מתחם כללי ענק של 45.2 קמ"ר.

לאחר תום השיפוצים השדה בבלגרד יתפרס על פני 93.65 קמ"ר ויוספו לו בסך הכל 12 שערי יציאה חדשים בדרך ל-31 שערים שישרתו את הנוסעים היוצאים.

המתחם המסחרי בנמל התעופה יוגדל גם הוא ושטחו יעמוד על 9,000 מ"ר ויכלול שילוב של מגוון הסחורה המקומית הסרבית, יחד עם מותגים בינלאומיים.

בעתיד צפוי להיבנות בנמל מסלול המראות ונחיתות נוסף באורך 3.5 ק"מ, שהקמתו תאפשר את שיפוצו של המסלול הראשי הקיים כיום ויישאר בשימוש גם לאחר מכן.

חברת התעופה אייר סרביה הודיעה כי עד סוף שנת 2024 תשיק טרקלין פרימיום חדש, שייפתח בטרמינל C10, ישתרע על פני 630 מ"ר, יכפיל את הקיבולת של הטרקלין הנוכחי ויכיל עד 160 אורחים בו זמנית.

כזכור, נמל התעופה הבינלאומי של סרביה עובר תהליך של שידרוגים ושיפורים בשנים האחרונות, ואף הוכתר לאחרונה בפעם השלישית ברציפות כנמל התעופה המוביל באירופה על פי גודלו וזכה ב-4 פרסים מטעם מועצת נמלי התעופה הבינלאומיים - Airport Service Quality (ASQ).

Nicolas Notebaert, נשיא ומנכ"ל חברת VINCI AIRPORT המפעילה את השדה בבלגרד: "מאז תחילת הזיכיון אנו עובדים בשיתוף פעולה אדוק עם הרשויות הסרביות ושאר שותפינו בכדי לשפר את נמל התעופה ולהפיכתו למרכזי ביותר בדרום מזרח אירופה המשרת 15 מיליון נוסעים עד סוף תקופה הזיכיון. בסוף שנת 2023 אירח השדה קרוב ל-8 מיליון נוסעים, לעומת 6.2 מיליון בשנת 2019. נוספו 46 יעדים חדשים עם 86 קווים חדשים וכעת אנחנו על 116 קווים היוצאים מהשדה בסך הכל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סרביהבלגרד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: