אא

מהשנה הבאה: מס תיירים חדש ומטורף בסנטורני - 20€ לאיש. המלונאים מוחים

סערה בענף התיירות ביוון: אחרי שהממשלה הודיעה שתגבה מיסים גבוהים מתיירי הקרוזים על מנת להתמודד עם תיירות היתר באיים הפופולריים, מלונאי סנטוריני שיגרו מכתב חריף: "זו תהיה אחת מהעונות הגרועות שידענו"

סנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK) סנטוריני (צילום: SHUTTERSTOCK)

המלונאים מוחים על מיסי התיירות החדשים ביוון. אחרי הצהרת הממשל היווני לפיה החל מהעונה הקרובה (2025) ייגבו מיסים גבוהים משמעותית מאלה שנגבו עד היום מהתיירים שיגיעו לאיים הפופולריים סנטוריני ומיקונוס דרך הים, כעת המלונאים מוחים - ומזהירים.

על פי הצהרת הכוונות של הממשל היווני, כל תייר שיגיע בהפלגה (קרוז) לסנטוריני או למיקונוס יחויב ב-20€ בין 1 ביוני ל-30 בספטמבר. עבור הפלגות לנמלים אחרים ביוון, ייגבה תשלום של 5€ באותה תקופה בשנה.

על פי ההערכות ביוון, המס החדש יכניס לקופת המדינה כ-50 מיליון אירו בשנה. אך למרות הצהרות הממשלה לפיהן הכספים יושקעו בפיתוח האיים ובקהילה המקומית, בענף המלונאות זועמים.

"לא יעזור לכלכלה המקומית"

איגוד המלונאים של סנטוריני פרסם היום (19.9) מכתב חריף שאף הופץ ברשתות החברתיות, לפיו "בהתבסס על התכנון שהוצג בפנינו, אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהצעדים - שלא רק לא יעזרו לכלכלה המקומית אלא עלולים להוביל לאחת מעונות התיירות הגרועות בשנים האחרונות".

עוד כתבו כי "המיסים יציבו את סנטוריני בעמדת נחיתות בהשוואה ליעדי תיירות עולמיים אחרים, כמו ספרד, טורקיה ואיטליה, שם מחזקים את תשתית התיירות על ידי הטבות לעסקים. בניגוד אליהם, ההחלטה החדשה תפגע בפיתוח האי".

המלונאים מסכמים את מכתבם בקריאה לממשלה למציאת מתווה תמיכה בעסקים המקומיים ולתקן את ההחלטה "כדי להשאיר את סנטוריני כאחד מיעדי התיירות המובילים בעולם ולהבטיח את הישרדותם של העסקים".

מיקונוס. גם שם ייגבה מס גבוה (צילום: SHUTTERSTOCK)מיקונוס. גם שם ייגבה מס גבוה (צילום: SHUTTERSTOCK)

יצוין כי סנטוריני ומיקונוס הם מהאיים הפופולריים ביותר והמתויירים ביותר בחודשי הקיץ. בישראל מדובר באיים ה-5 וה-6 במספר אליהם פועלים טיסות ישירות מנתב"ג בעונה. מעליהם נמצאים רודוס, כרתים, קורפו וקוס (על פי מספר הטיסות).

בניגוד למלונאים, דווקא מושל סנטוריני הביע לאחרונה תמיכה בצעדים החדשים של הממשל היווני ואמר כי הוא מבין את הצורך לגבות את מס התיירים שיצמצם את הנהירה ההמונית בחודשי הקיץ לאיים הפופולריים, שפוגעת קשות בתשתיות המקומיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סנטורינימיקונוסאיי יווןיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: