אא

ראש העיר הגדולה בסנטוריני: "מהשנה הבאה נגביל את מספר התיירים"

כאילו זה לא היה צפוי, התמונות מסנטוריני מראות "פיצוץ אוכלוסין תיירותי". ראש העיר Thira: "נחיל רגולציה על זרימת האורחים המגיעים בספינות הקרוזים, נחזיר אפליקציה לספירת תיירים"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

אפשר לחשוב שזה נפל עליהם בהפתעה. אחרי 3.4 מיליון תיריים שביקרו בסנטוריני בשנה שעברה, בימים האחרונים שוב נרשם "פיצוץ אוכלוסין" תיירותי או בשמו המקצועי תיירות יתר באחד האיים היפים ביותר ביוון, מה שהופך את החוויה עבור התיירים - אבל בעיקר עבור המקומיים - ללא נעימה כלל.

ראש העיר Thira, בירת סנטוריני והעיר המתויירת ביותר באי, ביצע בימים האחרונים סבב ראיונות בכלי התקשורת היווניים, במהלכם קרא למקומיים להסתגר בבתיהם. בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות, ראש העיר הודיע על הצעדים שייכנסו לתוקף כבר בשנה הבאה על מנת להימנע מהעומסים בעתיד.

לפעמים גם 5 ספינות ביום מגיעות (צילום: SHUTTERSTOCK)לפעמים גם 5 ספינות ביום מגיעות (צילום: SHUTTERSTOCK)

"עלינו לשמור על סנטוריני אי בר קיימא ואטרקטיבי עבור הקהילה המקומית והצרכים שלה. לשם כך, נחיל רגולציה על זרימת האורחים המגיעים בספינות קרוזים החל מהשנה הבאה. נחזיר גם את האפליקציה ששימשה בעבר לניטור מספר התיירים על האי שלצערי הפסיקה לעבוד".

עוד הוסיף ראש העיר: "סנטוריני זקוקה לתשתיות, ואנחנו מבקשים מהממשלה ומהרשויות הרלוונטיות לעצור היתרי בנייה למקומות לינה חדשים. התוכנית העירונית שלנו נמצאת בידי הרשויות וחשוב להגן על האי לפיה".

לסיכום הדברים אמר כי "אנחנו עוקבים גם אחר שינויי האקלים ועמידות היקבים שלנו לאור מיעוט הגשמים. אנחנו עובדים על פתרון לעניין זה גם".

עכשיו באים?

דבריו של ראש העיר, יש לציין, מגיעים בסוף חודש יולי כאשר התיירות לאי בשיאה. כבר בחודש אפריל השנה דיווחנו על כך שספינת הקרוזים Sun Princess לא הורשתה לעגון בחודש יוני בסנטוריני בשל עומס הספינות שהגיעו לאי ביום אחד, בשל כוונה של 5 ספינות להגיע במקביל אל האי. מספר ספינות נוספות שינו בעקבות איסור דומה את מסלולן והגיעו, בין היתר, לחאניה שבכרתים - ו"פיצוץ האוכלוסין התיירותי" למעשה לא בוטל אלא רק "עבר דירה" למקום אחר.

יש לציין כי כל ספינה שכזו נושאת איתה 3,000-5,000 אורחים, וכאשר אלה מגיעים יחדיו, ניתן לחשב את מספר התיירים הפוקדים את האי הקטן בו זמנית - מכה של ממש לאי בו מתגוררים פחות מ-20 אלף איש ושכאמור, התשתיות שלו ממש לא מספיקות לאירוח של 20 אלף תיירים ביום.

ונציה. אין ירידה במספר התיירים (צילום: Shutterstock)ונציה. אין ירידה במספר התיירים (צילום: Shutterstock)

סנטוריני כמובן לא לבד וגם בערי אירופה האחרות מתמודדים עם תיירות יתר. רק לאחרונה דווח על הפגנות ומחאות משמעותיות של אלפים הן בברצלונה והן בפלמה דה מיורקה במחאה על תיירות היתר. בונציה החלו השנה להפעיל את הפיילוט לגביית דמי כניסה לעיר בסך 5 אירו, מה שעד עתה לא מפחית את מספר התיירים המגיעים למקום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סנטוריניאיי יווןתיירות יתר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: