אא

תמיכת ממשלת יוון נמשכת: "שחרור החטופים ללא תנאי"

אחרי הודעת התמיכה הבלתי מסויגת של ראש הממשלה, גם שר החוץ היווני פירסם הודעה משלו: "מתחילת המלחמה גינינו את מתקפת הטרור של חמאס ותמכנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

תמיכה בלתי מסויגת מהממשל היווני ביום השנה ל-7 באוקטובר. אחרי הודעתו של ראש הממשלה היווני מיצוטאקיס בבוקר יום השנה, בה אמר בין היתר "זכותה של ישראל לחיות בביטחון, שנפגע לפני שנה", כעת מגיעה הודעת תמיכה נוספת - משר החוץ היווני, יורגוס גראפטריס (Giorgos Gerapetritis).

במאמר שכתב באתר משרד החוץ היווני לציון יום השנה ל-7 באוקטובר כתב שר החוץ היווני: "שנה לאחר מתקפת הטרור של חמאס על אזרחים חפים מפשע בישראל, המזרח התיכון נמצא על סף סכסוך בלתי נשלט. המשבר ההומניטרי בעזה, זליגת הלחימה בלבנון ובים האדום, מתקפת הטילים של איראן וסכנת התלקחות במזרח התיכון הרחב, מוסיפים לחוסר הוודאות והחרדה.

"מהרגע הראשון שמרה יוון על עמדה עקרונית. גינינו את מתקפת הטרור של חמאס ותמכנו בזכותה של ישראל להגנה עצמית, תוך כיבוד המשפט ההומניטארי הבינלאומי, תוך קריאה לשחרור החטופים ללא תנאי".

השר היווני הוסיף כי "מיקומה הגיאו-אסטרטגי של יוון והיחסים הטובים עם מדינות האזור הופכים אותנו לעמוד יציבות. נטלנו על עצמנו את האחריות החשובה על כל המשתמע מכך, הגברנו את המגעים והפעולות הדיפלומטיות שלנו".

גראפטריס ממשיך ומספר: "נסענו לישראל ולרמאללה, היו לנו מגעים שיטתיים עם שחקנים קריטיים למדינות באזור, מצרים, ירדן וסעודיה. נקטנו יוזמות במסגרת האיחוד האירופי... בשנה האחרונה יוון הוזמנה ונכחה בכל הוועידות הבינלאומיות בנושא המזרח התיכון והמצב בעזה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד החוץיווןמלחמה7 באוקטובר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: