אא

לאחר הסרת האיסור של האיחוד האירופי: תמונת מצב אווירית - חברות התעופה שטסות לישראל

עם ביטול המלצת האיחוד האירופי שלא לטוס לישראל, פספורטניוז עם עדכון מיוחד לגבי החברות שחידשו את טיסותיהן לישראל. קבלו אותן

נתב"ג. צילום: Shutterstock נתב"ג. צילום: Shutterstock

רגע לפני יום הכיפורים וסוכות, יכול להיות שאנחנו מתחילים לראות היפוך בתמונת המצב האווירית של מדינת ישראל. בעקבות ביטול המלצת האיחוד האירופי לא לטוס לארץ או בשמי הארץ, כבר אתמול הודיעה חברת BLUE BIRD היוונית (בשליטה ישראלית) על כוונתה לחזור ולטוס באופן מיידי לישראל וממנה.

צילום: BLUE BIRDצילום: BLUE BIRD

עוד לפני הודעת הביטול של המלצת האיחוד האירופי, הודיעה חברת TUS הקפריסאית (אף היא בשליטה ישראלית) על תגבור טיסות לישראל וממנה סביב החגים.

צילום: TUSצילום: TUS

כמובן שחברות התעופה הישראליות לא עוצרות לרגע את טיסותיהן (פרט ליום הכיפורים, אז נתב"ג נסגר לתנועת מטוסים). אל על, ישראייר וארקיע ממשיכות לפעול בתפוסות שיא. מהשבוע הקרוב אייר חיפה תחל לטוס בקו תל אביב-לרנקה.

גם אתיופיאן איירליינס חידשה את טיסותיה לישראל ונכון להיום מבצעת בין טיסה אחת לשתיים בקו שבין תל אביב לאדיס אבבה. נזכיר כי בעבר ביצעה מספר גדול אפילו יותר של טיסות בין היעדים.

חברת התעופה הרומנית טארום (TAROM) אף היא חידשה את טיסותיה בקו תל אביב-בוקרשט ומבצעת טיסה יומית בקו. גם זה קרה עוד בטרם ביטול המלצת האיחוד האירופי, ולמעשה יום לפני ההודעה האירופית.

חברת התעופה הצ'כית SMARTWINGS חידשה את טיסותיה בקו תל אביב-פראג כבר ב-5 באוקטובר ומבצעת טיסה יומית עד שתי טיסות יומיות בקו.

מאיחוד האמירויות לתל אביב פועלות שתי חברות תעופה נכון להיום. Fly Dubai שבמהלך המלחמה עלתה ל-8 טיסות יומיות בקו אמנם עוד לא חזרה למספר המדהים הזה, אבל עדיין מבצעת מספר טיסות יומיות בקו תל אביב-דובאי.

בקו תל אביב-אבו דאבי חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אתיחאד, מבצעת טיסה יומית.

ואילו חברות נוספות נראות בלוח הטיסות של נתב"ג?

HISKY EUROPE אף היא ממשיכה בטיסותיה מבוקרשט.

גם חברת FLYONE ממשיכה לטוס ממולדובה לישראל.

RED WINGS AIRLINES ממשיכה בטיסותיה לרוסיה.

Hainan Airlines הסינית אף ממשיכה להפעיל את טיסותיה לשנזן.

אוזבקיסטן איירליינס- על פי לוח נתב"ג הטיסות לישראל פועלות.

ג'ורג'יאן איירווייז -ממשיכה להפעיל טיסות לטיביליסי.

חברת התעופה הרומנית שהחלה לטוס לאחרונה לישראל Bees Airlines ממשיכה לפעול לתל אביב.

בימים הקרובים: חזרות נוספות וקיצורי השעיות

בימים הקרובים ובעקבות הודעת האיחוד האירופי אנחנו צפויים לראות חזרה של חלק מחברות התעופה לישראל, שכן האיחוד מאפשר לכל חברה לבצע את הבדיקות שלה ולקבל את ההחלטה האם לטוס או לא לטוס לישראל באופן פרטני.

חברות נוספות צפויות לקצר את משך השעיית הטיסות, ממש כמו שעשתה היום (10.10) אייר אירופה שהודיעה על קיצור השעיית הטיסות עד 20.10 במקום 31.10.

האם נראה כאן גל של חזרת חברות תעופה שלא טסו לישראל מתחילת המלחמה? והאם נראה חזרה של חברות התעופה מצפון אמריקה? כנראה שלא, שכן בראש ובראשונה החברות מאמריקה לא כפופות כמובן לאיחוד האירופי, והן מחמירות יותר מאשר החברות הקרובות יותר לישראל - גם בשל נסיבות תפעוליות המורכבות יותר כאשר מדובר בטיסה טרנסאטלנטית.

בינתיים תוכלו להסתפק בתחרות החדשה של אל על על הקו לניו יורק, אותה יזמה חברת איסתא בשיתוף חברת התעופה EASTERN AIRLINES מארה"ב.

כל העדכונים השוטפים על חברות התעופה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופהמלחמהביטול טיסות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: