אא

למרות הפגיעה הקשה בתיירות בעקבות המלחמה: החזרת המע"מ לתיירים - בטיוטת חוק ההסדרים

באוצר התעקשו להשאיר את הפטור מביטול המע"מ - ונראה שהם לא חיים את המציאות. "פוטנציאל הגבייה עומד על כ-2.5 מיליארד שקלים, תוספת הכנסות המדינה ממסים צפויה לעמוד על כ-750 מיליון שקל בשנת 2025", נכתב בטיוטת החוק

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

למרות כל האזהרות של ענף התיירות , במשרד האוצר מתעקשים - ובטיוטת חוק ההסדרים לקראת אישור תקציב 2025, נותר ביטול הפטור ממע"מ תיירים - כלומר החזרת המע"מ שיהיה עליהם לשלם.

המלחמה שכבר מתנהלת יותר משנה, וסיומה לא נראה באופק, הביאה לצניחה בתיירות ולהפסקת טיסות של רוב חברות התעופה הזרות - אך פקידי האוצר ממשיכים לפנטז על הכנסה שנתית בעקבות הביטול של כ-2.5 מיליארד שקל.

כפי שזה נראה, התיירות הזרה תחזור לארץ במקרה הטוב ב-2026. פקידי האוצר מציינים בדברי ההסבר שלהם לתיקון בפטור ממע"מ תחת הכותרת "הגברת היעילות המשקית בענף התיירות", כי "מניתוח של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר ומניתוח דומה שנערך על ידי בנק ישראל, עולה כי סך ההשפעות החיצוניות הקשורות לענף התיירות הזרה אינו חיובי ואינו מצדיק סבסוד ממשלתי (או תמיכה דרך הטבות מס ייעודיות). בנוסף, ביטול הסבסוד צפוי אמנם להפחית בשיעור מסוים את היקף התיירות הזרה לצד פגיעה בתוצר הריאלי של ענף התיירות, אך הגידול הצפוי בהכנסות המדינה הוא גדול פי כמה, כך שבסך הכל ביטול הפטור יביא לגידול של כ-300 מיליון שקל בתוצר הריאלי של מדינת ישראל. עוד יצוין, בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות לגיוס הכנסות מדינה, ביטול מע"מ בשיעור 0 על תיירות צפוי לתמוך בקצב צמיחת המשק בהשוואה להעלאת מיסים כגון מס הכנסה או מס חברות שצפויים להאט את קצב צמיחת התוצר. בנוסף, המס מוטל על אזרחים זרים בלבד ולכן לא צפוי להשפיע על אי השוויון ואף עשוי לתרום להורדת יוקר המחייה של אזרחים מקומיים, בניגוד למשל לשינוי בשיעור המע"מ הכללי".

פקידי האוצר מציינים עוד כי "פוטנציאל הגבייה עומד על כ-2.5 מיליארד שקל, אולם, בהתחשב ברמת התיירות הנמוכה בגלל המלחמה, תוספת הכנסות המדינה צפויה לעמוד על כ-750 מיליון שקל בשנת 2025. בטווח הבינוני, בהנחה שהתיירות חוץ תחזור להיקפה בשנת 2029, צפויה תוספת הגביייה של הסכום המלא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מס תיירותמע"ממשרד האוצרתיירות נכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: