אא

אל על הגישה הצעה לרכישת 45% מחברת ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל

חברת התעופה שרושמת את השנה הטובה בתולדותיה דיווחה היום לבורסה על רצונה לרכוש 45% ממניות חברת האשראי הישראלית. אל על: ״שילוב בין החברה ובין אל על ייצור בסיס לחדשנות בתחומי הפעילות שלהן ולהרחבת פעילות החברה לשווקים וקהלים חדשים״

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל

אל על הודיעה היום כי בכוונתה לרכוש 45% מענקית כרטיסי האשראי הישראלית- ישראכרט.

חברת התעופה הישראלית שרושמת את השנה הטובה בתולדותיה, עם רווח של 228 דולר בחציון הראשון השנה, הודיעה היום (ד') לבורסה על כוונתה לרכוש 45% מחברת ישראכרט בדרך של הקצאה פרטית.

בהודעה נכתב כי: "אל על מאמינה כי קבלת הצעתה, והשקעתה בחברה על דרך רכישה של גרעין שליטה יציב, ייצרו ערך רב לחברה ולבעלי מניותיה – כמו גם לבעלי מניותיה של אל על.

דינה בן טל. צילום עכושי ויריב פייןדינה בן טל. צילום עכושי ויריב פיין

עקרונות הרכישה:

1. אל על תרכוש מהחברה בדרך של הקצאה פרטית מניות, אשר יביאו אותה להחזקה של 45% בחברה.
2. שווי החברה לצורך ביצוע ההקצאה הפרטית, הוא 3.1 מיליארד ש״ח. שווי זה כפוף להתאמות מקובלות, לרבות בגין חלוקות דיווידנדים עד להשלמת העסקה.

אל על תדון עם הנהלת החברה על חלוקת דיווידנד מיוחד לבעלי המניות. סכום הדיווידנד שיחולק יידון בין הצדדים וייקבע בהסכם שייחתם ביניהם, ואולם הצעתה של אל על אינה מותנית בהסכמה על חלוקת דיווידנד לפני סגירת העסקה בהיקף מסוים או בכלל.

שיעור ההחזקה אותו מציעה אל על לרכוש גדול יותר משיעור ההחזקה האחר שהוצע לחברה, כך שהסכום שתקבל החברה ואשר יתרום ליציבותה הפיננסית ולפיתוח עסקיה גדול יותר. בנוסף וכאמור, אל על אינה שוללת חלוקה של דיווידנד לפני סגירת העסקה, אולם היא אינה מתנה את העסקה בחלוקה כזו או בשיעור מוכתב מראש שלה.

שילוב האמור מביא להגדלה משמעותית ביותר של הסכום שיוותר בידי החברה ומעלה את השווי האפקטיבי שלה במסגרת ההשקעה."

לבסוף אל על מבקשת לקבוע פגישה בין הנהלת החברה והנהלת אל על, מיד בצאת חג הסוכות, בכדי לקדם נמרצות וללא שום דיחוי הסכם בין החברה ובין אל על, להשקעה של אל על בחברה כאמור לעיל.

נזכיר כי בחצי השנה הראשונה של 2024, הכנסות אל על צמחו לסך של 1.557 מיליארד דולר לעומת כ-1.129 מיליארד דולר אשתקד וכי הבוקר (ג') פרסמנו כי מניית אל על רשמה אתמול (15.10) שווי של כ-3.159 מיליארד שקל - זינוק של למעלה מכ-2 מיליארד שקל כאשר השנה החולפת עוד לא הסתיימה.

מתחילת השנה המניה עלתה ב-121.70%, כאשר רק מתחילת מתחילת חודש אוקטובר היא עלתה ב-18.705% נוספים.

יש לציין כי חברת הביטוח מנורה הגישה לפני כשבוע הצעה לרכישת 32% מישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: