בעקבות המלחמה: מניית אל על מזנקת לשווי של 3.159 מיליארד שקל
בסוף 2023 שווי המניה עמד על כ-930 מיליון שקל. אי חזרת החברות הזרות לישראל הטיס את המניה בשיעור עצום של כ-122%. ומה עשתה מניית ישראייר?
אי-חזרת חברות התעופה הזרות לישראל שחלקן אף הודיעו כי הן מאריכות את מועד החזרה ממשיך להשפיע באופן דרמטי משפיע על ביצועי מניית חברת אל על.
לצד העובדה שהחברה צפויה לרשום כמעט בוודאות ב-2024 את השנה הטובה בתולדותיה, נראה שגם בשנת 2025 היא צפויה לרשום שנה מוצלחת, בבורסת ת"א כאשר מניית החברה לא מפסיקה לטוס והפכה לאחד הלהיטים של הבורסה בארץ.
בסוף שנת 2023 שווי מניית החברה עמד על כ-930 מיליון שקל.
אמש, 15.10.24, בתום המסחר, החברה רשמה שווי של כ-3.159 מיליארד שקל - זינוק של למעלה מכ-2 מיליארד שקל כאשר השנה החולפת עוד לא הסתיימה.
מתחילת השנה המניה עלתה ב-121.70%, כאשר רק מתחילת מתחילת חודש אוקטובר היא עלתה ב-18.705% נוספים.
אתמול (שלישי) רשמה החברה עלייה נוספת של 2.84%, ונראה שכל יום שחברות תעופה זרות נוספות מודיעות כי לא תחזורנה לטוס לארץ בקרוב, השוק מתמחר זאת בעוד עלייה.
בנוסף, היום יום ד 16.10.24 אל על מודיעה שמעוניינת לרכוש 45% ממניות ישרכארט.
מי שלמעשה גם נהנית מכך היא משפחת רוזנברג, שההשקעה שלהם באל על נראית יותר ממשתלמת.
שווי מניות המשפחה שהמשפחה מחזיקה ב-47%, מסתכמות ב-1.486 מיליארד שקל ועוד אופציות בשווי של כ-270 מיליון שקל.
ישראייר גם עולהממריא גם בבורסה. אורי סירקין. צילום: פספורטניוז
גם חברת ישראייר מרוויחה מהעובדה שלמעשה מרבית חברות התעופה הזרות השעו את טיסותיהן לארץ בבורסה.
מניית ישראייר גרופ עלתה אתמול בבורסת ת"א ב-3.46%, וגם יש השפעה על אי חזרת חברות התעופה הזרות לישראל.
מניית החברה עלתה מתחילת 2024 ב-12.10% ומתחילת החודש ב-8.40%, בשווקי של כ-429.500 מיליון שקל.
בשל טיסותיה הקצרות ביחס לאל על ומספר המטוסים הקטן יותר, הרווח שהיא רושמת נמוך משמעותית מאל על.