תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

כסף פנוי, מחשבה על העתיד, פיזור מקורות הכנסה וניצול מומנטום: אל על מסתערת על ישראכרט

חברת התעופה הפתיעה כשהודיעה על ההצעה שהגישה לרכישת כ-45% מחברת כרטיסי האשראי - צעד חכם מבחינת אל על הרוצה לחזק את מקורות הכנסה ולהבטיח רווח יציב וקבוע כמו של חברת כרטיסי אשראי למשל

הנהלת אל על בבורסה (צילום: אל על) הנהלת אל על בבורסה (צילום: אל על)

חברת אל על הפתיעה כאשר בערב חג הסוכות הודיעה כי הגישה הצעה לרכישת 45% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפי שווי של כ- 3.1 מיליארד שקל. אל על מתחרה על הרכישה עם חברת הביטוח מנורה.

מבחינת אל על הרצון לרכוש חברת כרטיסי אשראי הוא צעד חכם מאוד.

החברה צפויה לרשום ב-2024 את השנה הטובה בתולדותיה מבחינת הרווח הנקי. המלחמה גם גרמה לאל על להישאר בלעדית בלא מעט קווים, במיוחד לארה"ב, כך שהחברה רושמת הכנסות שלא ציפתה להן.

לאור העובדה שלא מעט מחברות התעופה כבר הודיעו שהן צפויות לחזור לפעילות בקווים לישראל רק במהלך 2025 כבר ברור לאל על כי גם לפחות במחצית הראשונה של 2025 היא צפויה להמשיך בהכנסות הלא שגרתיות עם רווח חסר תקדים מבחינת החברה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בשל היותה בלעדית כאמור על קווים רבים, לקוחות החברה כבר מזמינים טיסות עתידיות לחודשים ארוכים מראש, מה שמביא את קופת המזומנים של החברה להתמלא.

אל על גם חושבת קדימה באופן נכון, על היום בו היא כבר לא תהיה לבד. הרי המצב הנוכחי יסתיים בסופו של דבר, ואל על רוצה מקור הכנסה נוסף, עוד רגל בתחום שמשיק מבחינת פעילות החברה.

לאל על יש כיום, נכון ל-30.6.2024, 3.089 מיליון חברים במועדון נוסע המתמיד של החברה, עם 414 אלף מחזיקי כרטיס האשראי פלייקארד. שיעור הנאמנות מבחינת חברי המועדון הוא לא שגרתי, עם 50% רכישה מזוהה של חברי המועדון מכלל מכירות החברה בחצי השנה הראשונה של 2024.

לישראכרט נכון ל-30.6.2024, סך של 3.282 מיליון כרטיסים בנקאיים פעילים, בנוסף לעוד 744 אלף כרטיסים לא פעילים.

בסוף 2018 חתמה אל על הסכם עם חברת כאל בתום מאבק עם לאומי קארד. אל על קיבלה אז מענק חתימה בסך של כ-125 מיליון שקל על החלטתה.

טיסת הפאנטום

כמו כן, במסגרת ההסכם הלא שגרתי, יש לאל על אופציה מסוג "פאנטום" אשר תקנה לחברה זכויות כלכליות בכאל. שווה ערך ל-8.75% מעליית השווי של כאל או בדניירס, שווה ערך ל-35% מעליית השווי של דיינרס.

האופציה תהיה ניתנת למימוש, אך ורק באירועי מכירה או הנפקה של מי מהן בנוסף אל על זכאית לקבל תמלוגים שוטפים מחברות האשראי בגין השימוש בכרטיסי האשראי הממותגים אשר יגזרו מההכנסות השונות מפעילות כרטיסי האשראי הממותגים, עמלות סליקה, מריבית של אשראי, הכנסות מהמרת מטבע חוץ וכו'. ההסכם נחתם בזמנו לתקופה של עשר שנים עם אופציות.

בדוח הכספי שלה לרבעון השני של 2024 אל על ביצעה הערכת שווי חיצונית, ולפיה שווי אופציית ה"פאנטום" הוא כ-42.150 מיליון שקל, כאשר זה היווה הפסד משוערך של כ-1.2 מיליון דולר, כתוצאה מסעיף "הכנסות אחרות".

מעניין עוד שאל על ביצעה את קביעת השווי של כאל "במכפיל ההון של חברת ישראכרט, שכן ישראכרט היא חברה שמניותיה נסחרות עם פעילות הדומה ביותר פעילות של כאל", כך שבאל על עקבו ומכירים היטב את פעילות חברת ישראכרט, ולא סתם החליטו להגיש את ההצעה שהדהימה את שוק ההון.

במהלך עשור של התקשרות אל על עשויה לרשום הכנסה של כ-2 מיליארד שקלים מהתמלוגים השונים, הסכם השווה לחברה כסף רב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראכרט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: