תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

״למרות המציאות, ישראל הבטיחה את הפעילות התעופתית״

החשש שח חברות התעופה הזרות וביטולי הטיסות לישראל, חברות התעופה שהוכיחו את חשיבותה של תעופה ישראלית וגם ההערכות ליום שאחרי המלחמה. קובי זוסמן, מנכ״ל יאט״א בישראל מסכם את אחת השנים הקשות בתולדות התעופה הישראלית

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א. צילום: תמר מצפי קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א. צילום: תמר מצפי

מאז בוקר 7 באוקטובר 2023, כשאלפי מחבלים פשטו על ישובים וערים, ישראל שינתה פניה ונמצאת במלחמה מורכבת עם מחירי דמים קשים מנשוא.

התעופה האזרחית מתמודדת עם מציאות חסרת תקדים, שאת סופה, אנו טרם רואים.

עד פרוץ המלחמה, התעופה בישראל חוותה התאוששותמרשימה, עד תום מגפת הקורונה.

מספר הנוסעים והתיירים עלו, מספר חברות התעופה החדשות שנחתו בנתב״ג גדל וכך גםהיעדים שחיברו את ישראל לעולם.

אך מזה קרוב לשנה שלמה,אנו עדים לתהליךשבו חברות זרות רבות הפסיקו או השהו את פעילותן בשל חשש ביטחוני וחוסר ודאות מתמשך בישראל.

תעופה סדירה בינלאומית לא יכולה לפעול לאורך זמן ללא ודאות תפעולית.

נתבנתב

למרות המציאות המורכבת, הצליחה מדינת ישראל להבטיח את המשך פעילות נמלי התעופה ובעיקר את נתב״ג.
החברות הישראליות הוכיחו שוב את חשיבותה של תעופה ישראלית בתנאים לא קלים, ותוך הבטחה לקשר רציף לעולם. אני מקווה שכולם זוכרים את התפקיד המכריע של החברות בתחילת המלחמה, בהבאת אנשי מילואים וציוד למערכת הביטחון.
נכון לכתיבת שורות אלה תעשיית התעופה בישראל, המבטאת את כלל חברות התעופה הפועלות, עומדת על כמחצית מהיקף הפעילות של לפני פרוץ המלחמה: כ-350 טיסות ביום 650-700 לפני 7 באוקטובר.

ברור לכל התעופה האזרחית היא בין המגזרים הכלכליים שנפגעו באופן קשה ונרחב. לתעופה תפקיד מרכזי כמנוע צמיחה משמעותי מעבר לעוסקים הישירים בתחום, ובוודאי כזרז הכרחי בדרך לחזרה לשגרה. מסתכלים קדימה כדאי כבר כעת להתחיל להיערך ליום שאחרי. ישנן מספר לא מבוטל של פעולות אשר בכוח המדינה ליישם כדי
להקים מחדש תשתית שתתמרץ את החזרה לשגרה. רפורמת מערך האגרות המשולמות על ידי חברות התעופה למשל, שתעמיד את ישראל בשורה אחת עם המקובל במדינות מתקדמות בעולם, דיאלוג ענייני עם חברות התעופה בנושא הסלוטים כמקובל בעולם, ולא אזכיר כי מאז אוקטובר 2023 המדינה לא השלימה את תיקון חוק שרותי תעופה.

כדאי שמשרד התחבורה בשיתוף כלל הגורמים יניח תכנית אסטרטגית לחיזוק תעשיית התעופה. יש יסוד להניח כי השנים הקרובות ימשיכו להיות מאתגרות ביטחונית, גיאופוליטית וכלכלית עבור ישראל, שלא תהיה יעד אטרקטיבי במיוחד, ולכן על המדינה לייצר בסיס נוח להפעלת תעופה בינלאומית ולהבין כי ישנם שפע יעדים אליהם חברות תעופה יכולות להפנות את מטוסיהן.

לשותפינו סוכני הנסיעות מורשי IATA - נמשיך לעבוד עמכם בשיתוף פעולה ובשקיפות מתוך רצון לסייע עד כמה שניתן.

גם במארג היחסים בין חברות תעופה לסוכני נסיעות נדרשות התאמות למגמות הגלובליות שיסייעו לכולנו.
לסיום, נקווה שבשנה העברית החדשה נחזור לשגרה ולפעילות מלאה של החברות הישראליות והזרות, ונתפלל לחזרתם של החטופים, לשלום חיילינו, ולשיבת המפונים לביתם. לבנו עם המשפחות השכולות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי זוסמןיאט"אIATAנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: