"ביטול פיצוי, צמצום שירותי סיוע": השינויים בחוק שיעזרו להחזיר חברות זרות לישראל
בהמשך למכתב החברות שנשלח לוועדת הכלכלה, ארגון התעופה העולמי מציע שינויים בחוק שיעזרו להחזיר את החברות הזרות לישראל. בין היתר: ביטול פיצויים או תשלום הפרשי כרטיסים חלופיים, הלנת נוסעים במקרה הצורך לשני לילות בלבד ועוד: "שביל ביניים בין האינטרסים"
נמשכים מאמצי ענף התעופה לפעול להחזרת החברות הזרות לישראל. אחרי מכתב החברות שנשלח לוועדת הכלכלה עליו דיווחנו היום, גם ארגון חברות התעופה העולמי IATA מצטרף לקריאה ומציג סעיפים שיש לשנות בחוק ועשויים לסייע לחברות לשוב ולטוס לארץ.
על פי המכתב עליו חתום מנכ"ל יאט"א בישראל קובי זוסמן, קיימים מספר סעיפים אותם יש גם להחיל רטרואקטיבית מ-7 באוקטובר 2023, ובראשם פטור מלא מתשלום פיצוי כספי לכל תקופת המלחמה. ביאט"א מדגישים כי לא תהיה משמעות להסלמה כזו או אחרת או לתקופות קשות יותר או פחות במהלך המלחמה כדוגמת המתקפה האיראנית על ישראל, התגובה הישראלית וגם הצטרפות חזית לבנון למלחמה.
בעניין השירות לנוסע מציעים ביאט"א כי על חברות התעופה הזרות תינתן החובה להלין נוסעים בבתי מלון שני לילות לכל היותר.
עוד מבקשים ביאט"א לקבוע כי בתקופת המלחמה לא תחול הוראת החוק המזכה את הנוסעים לבחור בין השבת תמורה לבין כרטיס חלופי. חברת התעופה תהיה מחויבת אך ורק להשבת התמורה.
סעיף נוסף הפרשים במחירי כרטיסי טיסה שבוטלו. בהצעת יאט"א נכתב כי חברות התעופה לא יהיו מחויבות לשאת בהפרש תשלום בגין כרטיסי טיסה חלופיים.
זוסמן מסכם את המכתב וכותב: "הנוסח המוצע לחוק יגבש שביל ביניים בין האינטרסים של כל הנוגעים בעניין, בין אם עסקינן בצרכן הסופי מצד אחד ובין אם עסקינן בחברות התעופה באופן אשר גם יסייע לחזרה מהירה וחלקה לשגרה, כשהנסיבות יאפשרו זאת".