כך נתב"ג עבר לשליטת חברות התעופה הישראליות
6 חברות תעופה הטיסו פחות מ-1,000 נוסעים, עוד 16 חברות נוספות הטיסו פחות מ-10,000 נוסעים. תנועת הנוסעים בנתב"ג בחודש אוקטובר
דו"ח נתב"ג לחודש אוקטובר, אשר שפורסם בשבוע החולף, מציג למעשה את המצב האמיתי של התעופה הבינלאומית בנתב"ג.
אין זה חדש כי פעילות נתב"ג בשבועות האחרונים בירידה תלולה, כך גם ביום חמישי האחרון, בתחילת נובמבר, פרסמנו כי יעברו רק כ-37,000 נוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות. זאת לעומת יום חמישי שעבר, 31.10, בו עברו בנתב"ג 40,500 נוסעים ב-255 טיסות יוצאות ונכנסות, כך שמדובר בירידה של כ-10% נוספים בשבוע במספרי הנוסעים הנמוכים.
הסיבות לירידה התלולה במספרי הנוסעים טמונות בין השאר בהארכת ההמלצה של הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה לשקול בקפידה את הטיסות לישראל, בעקבותיה חברות זרות רבות ביטלו טיסותיהן ואף האריכו חלקן ללא מועד חדש, כדוגמאת אמריקן איירליינס בשבוע שעבר, לפניה יונייטד איירליינס, אייר קנדה, אייר אינדיה ועוד.
על פי הדו"ח, בחודש אוקטובר פעלו בנתב"ג רק כ-30 חברות תעופה, ביניהן שלוש חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע.
6 חברות תעופה הטיסו פחות מ-1,000 נוסעים, עוד 16 חברות נוספות הטיסו פחות מ-10,000 נוסעים, ועוד 9 חברות תעופה בלבד הטיסו מעל 10,000 נוסעים.
באוקטובר טסו בסך הכל בטיסות הבינלאומיות 1.088,375 מיליון נוסעים לעומת אוקטובר אשתקד בה החלה המלחמה אז טסו 1.172,135 מיליון נוסעים. ירידה של 7.14%. בחודש אוקטובר אשתקד עוד הספיקו לפני תחילת המלחמה לפעול בנתב"ג 66 חברות תעופה ביניהן שלוש חברות התעופה הישראליות.
חברות התעופה הישראליות הטיסו 77.86% מכלל הנוסעים, ראשונה אל על שהטיסה 547,132 נוסעים המהווים 50.27% מהטסים.
ישראייר שנייה עם 177,733 נוסעים המהווים 16.33% מהטסים.
ארקיע שלישית עם 121,929 נוסעים המהווים 11.20% מהטסים.
רביעית, החברה הזרה הראשונה ברשימה לאחר 3 חברות התעופה הישראליות היא flyDubai ששמרה נאמנות לישראל כמעט לאורך כל המלחמה. החברה הטיסה 45,780 נוסעים המהווים 4.20% מהטסים.
חמישית ברשימה היא TUS הקפריסאית, שהטיסה 28,312 נוסעים המהווים 2.60% מהטסים.
שישית ברשימה היא אתיופיאן איירליינס, שהטיסה 15,964 נוסעים המהווים 1.46% מהטסים, ומרחיבה את פעילותה לישראל במהלך המלחמה.
שביעית היא SmartWings הצ'כית, שהטיסה 15,413 נוסעים המהווים 1.41% מהטסים.
שמינית HiSky שהטיסה 10,430 נוסעים המהווים 0.95% מהטסים, כמו רבות מחברות התעופה הרומניות שממשיכות להוכיח כי למרות ההמלצה לשקול לטוס לישראל, הן ממשיכות להפעיל טיסות לת"א.
תשיעית היא Etihad Airways שאף היא בדומה לאמירתית flyDubai לא עצרה כמעט את טיסותיה לישראל במהלך המלחמה ואף שדרגה מדי פעם את הקו במטוסים גדולים יותר על פי הביקוש והצורך בהתאם למצב הביטחוני והפסקה זמנית של הטיסות.
החברה הטיסה באוקטובר 10,332 נוסעים, המהווים 0.94% מהנוסעים.
סוגרת את העשירייה הראשונהRed Wings שהטיסה 9,467 נוסעים, המהווים 0.86% מהטסים.