רשמית: הסתיימה בניית המטרו בסלוניקי, זה תאריך הפתיחה הסופי
חברת התשתיות האיטלקית שהקימה את המטרו בסלוניקי מודיעה על סיום העבודות על הקו הראשון שאורכו 10 קילומטרים בלבד ולאורכו 13 תחנות.כמה נוסעים צפויים להשתמש בקו מדי יום?
"נגיעות אחרונות". כך מגדירים השבוע את העבודות המתבצעות לאורך תחנות ותעלות המטרו של סלוניקי, שם מסתיימות בימים אלה את נסיעות המבחן. תאריך הפתיחה הרשמי של המטרו עומד על 30.11.24, וכעת מודיעים כי גם לא צפויים שינויים נוספים בתאריך.
המטרו החדש נבנה על ידי החברה האיטלקית Webbuild בשיתוף עיריית סלוניקי, כאשר האתגר המרכזי היה שימור פריטים ארכיאולוגיים ומניעת נזק לפריטים שנתגלו לאורך ההקמה.
תכנון הקו הראשון של סלוניקי, בדומה לתל אביב, החל לפני שנים ארוכות.
אורכו עשרה קילומטרים ולאורכו 13 תחנות, רובן תת קרקעיות בעומק של כ-20 מטרים, שנחפרו על ידי שתי מכונות TBM.
כדי להבטיח את השימור, השחזור והתחזוקה של הפריטים הארכיאולוגיים שנמצאו לאורך הדרך, חלק מהתחנות הוזזו מהתכנון המקורי.
במטרו החדש צפויים לעשות שימוש מדי יום כ-315 אלף נוסעים. תדירות הרכבות עומדת על 90 שניות בשעות השיא.
לאחר הפעלת המטרו, צפויה הפחתת פליטת CO2 של 77 אלף טון בשנה, הודות לצמצום של כ-60 אלף כלי רכב בכבישים מדי יום.
נכון להיום חברת התעופה היחידה הטסה בין תל אביב לסלוניקי היא אל על. בחודשי הקיץ גם ארקיע מפעילה טיסות ליעד, ובעבר - בטרם המלחמה, גם אג'יאן היוונית הפעילה קו לעיר השנייה בגודלה ביוון.