אחרי האישור העקרוני של ה-FAA: חברות התעופה הישראליות ממתינות לשינוי חוק טיבי
האישור המיוחל לחברות הישראליות לא מספיק לחברות. ביום שני: דיון דרמטי בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא שינויים בחוק פיצוי הנוסעים. כמו כן, חברות התעופה הישראליות מצפות שהאוצר ייענה לשורה של דרישות
רשות התעופה הפדרלית (FAAׂ), נתנה אישור עקרוני לישראייר ולארקיע להפעיל טיסות לארה"ב. האישור ניתן בהתניה שהחברות יפעילו מטוסים ממדינות מקטגוריה בטיחותית מדרגה 1.
מהלך אישור שכזה כזה אורך לרוב יותר מחצי שנה, אך לחץ של מנהל התעופה האזרחית בישראל וגורמים נוספים זירזו את האישור.
אבל זה ממש לא הכל. על מנת שישראייר וארקיע יפעילו תחרות לחברת אל על הפועלת כיום לבדה בקווים לארה"ב, החברות דורשות שוועדת הכלכלה של הכנסת, ולאחריה הכנסת, ישארו את תיקון חוק פיצוי הנוסעים, "חוק טיבי". העניין נסחב ונסחב, כאשר לאור הלחץ המופעל ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, הוקדם הדיון בנושא ליום שני הקרוב.
מבחינת ארקיע וישראייר השינויים הם דרמטיים, ואין לחברות כל כוונה להתחיל להפעיל את הטיסות לארה"ב בלי שיתבצעו אותם שינויים שעלולים להביא לקריסת חברת תעופה אם הם יפעילו טיסות ליעדים רחוקים ללא השינויים במדיניות הפיצוי.
החברות גם דורשות להגיע להבנות במספר סעיפים עם משרד האוצר, הבנות שנסחבות תקופה ארוכה.
שרת התחבורה, מירי רגב, מפעילה לחץ גדול כדי שישראייר וארקיע יחלו בהפעלת הטיסות כאשר מנגד, ארגון חברות ההייטק מאיים בהפעלת טיסות מטעמו לארה"ב בהעדר תחרות לאל על - מה שרגב לא רוצה שיקרה, שיהיה גוף שירשום לזכות עצמו הפעלת טיסות, ולא משרד התחבורה.
כפי שפרסמנו, בדיון שנערך לא מכבר בוועדת הכלכלה אמר היו"ר ביטן "צריך לעזור במקום בו לאל על יש יתרון יחסי - בטיסות לארה"ב, כי החברות האמריקאיות לא טסות". עוד אמר ביטן כי הבעיה איננה החוק אלא "שאנשים תקועים בחו"ל והמחירים עולים כל הזמן".