תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

"צריך לעזור לאזרחי המדינה לטוס לארצות הברית"

כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה בדיון שעסק במצב התעופה לישראל וממנה בזמן המלחמה. ישראייר וארקיע ממתינות לשינוי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) על מנת להתחיל להפעיל טיסות בקו. יו"ר הוועדה ביטן: "שרת התחבורה לא מבינה את הבעיה"

נתב"ג (צילום: SHUTTERSTOCK) נתב"ג (צילום: SHUTTERSTOCK)

ישראייר וארקיע מחכות לתיקון חוק שירותי תעופה בוועדת הכלכלה של הכנסת, בכל הנוגע לפיצוי נוסעים, כדי להתחייב להתחיל להפעיל טיסות לארצות הברית ולהוות תחרות לאל על.

נזכיר כי אל על פועלת כבר חודשים ארוכים כמונופול בקווים לארה"ב, לאחר ביטול טיסות חברות התעופה האמריקאיות - יונייטד, דלתא ואמריקן איירליינס.

הוועדה דנה לאחרונה שעבר בדרישות לשינוי החוק. כפי שחשפנו בפספורטניוז, החברות הזרות מסרבות לחזור לטוס לישראל בין השאר עד שלא יוכנסו תיקונים לחוק טיבי. כעת, גם החברות הישראליות מביעות את עניינן בנושא.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, אמר בין השאר בדיון "איפה צריך לעזור? איפה שלאל על יש יתרון יחסי... אל על טסה לבד עכשיו כי החברות האמריקאיות לא טסות, אז צריך לעזור לאזרחי המדינה - וזה לא נגד אל על - כי אל על לא יכולה לתת לכולם את השירות הזה. אז צריך דווקא במקום הזה. לא לאתונה, לשם יש הרבה טיסות, אבל לארצות הברית למשל צריך לעשות הכל. או לגרמניה, צריך שתהיה תחרות, אין תחרות כיום".

מטוסי אל על בניוארק (צילום: SHUTTERSTOCK)מטוסי אל על בניוארק (צילום: SHUTTERSTOCK)

עו"ד רננה שחר, היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית ציינה במהלך הדיון כי הם מבקשים לתקן בחוק טיבי בפיצוי לנוסעים כי "במקום שיהיה כתוב שחברת התעופה עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את ביטול הטיסה, יהיה כתוב 'עשתה את כל האמצעים הסבירים, נקטה בכל האמצעים הסבירים כדי למנוע את ביטול הטיסה', כלומר כמו בתקנה האירופית".

עוד מבקשת היועצת המשפטית להוסיף מנגנון קבוע בחוק שיאפשר במקרי חירום לשנות את ההטבות לנוסעים על ידי צו של שר התחבורה, בהתייעצות עם שר הכלכלה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת שיאפשר שינוי מסוים בהטבות לנוסעים".

עוד על הפרק: הזכאות ללינה

ח"כ ביטן שאל אם הנוסעים לא יזכו ללינה בבית מלון במידת הצורך. עו"ד שחר השיבה כי תינתן הלנה מוגבלת, הגבלת הזכאות לשני לילות. חברת תעופה לא תצטרך להלין את הנוסעים שלה עכשיו חודש על חשבונה".

במהלך הדיון בוועדה, היו"ר ביטן הפנה אצבע מאשימה כלפי שרת התחבורה, מירי רגב, ואמר: "הבעיה כרגע זה לא החוק. הבעיה כרגע זה שאנשים תקועים בחו"ל והמחירים מאמירים כל הזמן. לא הקנסות שבעקבות הביטולים. לנושא הביטוח יש פתרון, אם האוצר ומשרד התחבורה יאפשרו. אבל אני לא מבין למה שרת התחבורה לא מבינה שזו הבעיה. אפשר לפתור את זה בעשר שניות. נכון, הפתרון עולה כסף, אבל אם רוצים שתושבי המדינה יטוסו בלי בעיה אבל גם במחיר סביר, אז גם אנחנו צריכים להשתתף".

שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על ביקש להבהיר בדיון: "המדינה מגבה את הביטוח, את הפוליסות של מטוסי אל על. המימון הוא שלנו, למען הסר ספק". ח"כ ביטן השיב: "לא משנה, אבל היא מגבה".

זפרני ענה לו: "המימון של חברת אל על". ח"כ ביטן שאל: "מה נותן הגיבוי? למה היא צריכה לגבות אותך?" וזפרני השיב: "אם יש פערים ביטוחיים". ח"כ ביטן ענה לו: "יפה, אז שיתנו גם לחברות הזרות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חוק שירותי תעופהאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: