יחזרו לישראל? ריינאייר ו-Wizz בודקות היתכנות לחזרתן לנתב״ג וזה מה שהן דורשות
חברות הלואו קוסט שהשעו את כל טיסותיהן לישראל דורשות לפעול מטרמינל 1 שנסגר לאחרונה והיה מתכונן להישאר סגור עד סוף מרץ 2025 וזה עוד לא הכל
האם חברות הלואו-קוסט יחזרו בקרוב לישראל?
רינאייר ו-Wizz air החלו בשיחות עם גורמי התעופה בישראל בנוגע להחזרת הטיסות לישראל החל מינואר 2025.
כאמור, שתי החברות הפסיקו את הטיסות שלהן לישראל במהלך המלחמה, וכעת החלו בגישושים כדי לחזור לפעול תחילה במתכונת מצומצמת יותר.
עם זאת, החברות מציבות תנאים לחזרתן, כאשר הדרישה הראשונה הינה לפעול מטרמינל 1, שנסגר לאחרונה, ורשות שדות התעופה הודיעה כי הטרמינל יהיה סגור לטיסות בינלאומיות עד 29 במרץ 2025.
כל החדשות התעופה בערוץ ה-WhatsApp החדש של PassportNews
דרישה זו של חברות התעופה נובעת מכך שהאגרות והשירותים זולים יותר משמעותית עבור חברות התעופה הפועלות ממנו.
כזכור, זוהי אינה הפעם הראשונה בה הנושא עולה על השולחן בין הצדדים, כאשר בתחילת שנת 2024 שלחה חברת ריינאייר מכתב להנהלת נתב״ג בו ציינה: "אילצתם אותנו לפעול מטרמינל 3 היקר. לא נחזור לישראל לפני שייפתח טרמינל 1. רצינו לעזור להחזיר את התעופה לישראל - עליכם לנקוב בתאריך לחזרת פעילות הטרמינל".
לפניית פספורטניוז מסרה בתגובה: "ריינאייר מחויבת להפעלת הקווים לת"א ומחכה לשובו לפעילות של טרמינל 1. נוסעים שטיסותיהם נפגעו קיבלו על כך הודעה. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות". עוד הוסיפה: "נשארים מחוייבים לטוס לתל אביב".
נזכיר גם כי וויזאייר הטילה את התשלום הנוסף שנדרשה לשלם על הפעלת טיסותיה לטרמינל 3 על הנוסעים.
תנאי נוסף של החברות כדי לחזור לפעול בישראל הינו הענקת תמריצים מרשות שדות התעופה. כעת, יצטרכו בישראל לשקול את הדרישות של החברות.
חברות הלואו-קוסט אחראיות על הטסתם של מספר לא מועט של נוסעים בישראל, כאשר בשנת 2023 וויז אייר הטיסה בקווים שלה לישראל וממנה 1.998,168 מיליון נוסעים (9.5% מסך הנוסעים), לעומת 1.474,668 מיליון נוסעים שהטיסה בשנת 2022. בשנת 2024 ועד הפסקת טיסותיה, הספיקה החברה להטיס מישראל ואליה 637,793 נוסעים.
רינאייר הטיסה בשנת 2023 על הקווים לישראל וממנה 1.147,880 מיליון נוסעים (5.44% מסך הנוסעים), לעומת 1.308,823 מיליון נוסעים בשנת 2022. בשנת 2024 ועד הפסקת הטיסות לישראל, הספיקה החברה להטיס לישראל וממנה 77,057 נוסעים.