תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

דיון דרמטי בכנסת: אם חוק טיבי ישתנה, ישראייר תפעיל 6 טיסות שבועיות לניו יורק

הוועדה בראשות ח"כ דוד ביטן מתכנסת היום לדיון דרמטי. אם תצביע ותשנה את חוק טיבי, דירקטוריון ישראייר יתכנס כדי לאשר את הטיסות לארה"ב

ניו יורק. צילום: Shutterstock ניו יורק. צילום: Shutterstock

וועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס היום (ב׳) לדיון דרמטי בנושא שינוי תקנות של חוק פיצוי הנוסעים, חוק טיבי.

כזכור, חברות ישראייר וארקיע מוכנות להתחיל להפעיל טיסות לארה"ב ולהוות אלטרנטיבה לחברת אל על, אם ישנו את התקנות פיצוי הנוסעים/חוק טיבי.

במצב הקיים כיום, החברות לא מוכנות להתחיל להפעיל את הטיסות למרות לחץ גדול של שרת התחבורה, מירי רגב, זאת לאור העובדה כי עלולות להידרש לשלם פיצוי לנוסעים בסכומים ענקיים כפי שהחוק דורש, מה שעלול לגרום לקריסתן.

אם וועדת הכלכלה בראשות ח"כ, דוד ביטן, תשנה את התקנות, בישראייר מתכוונים במקרה כזה לכנס ישר את דירקטוריון החברה כדי להתחיל להפעיל מיד 6 טיסות שבועיות לניו יורק.

כפי שעוד פרסמנו, רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAAׂ), כבר נתנה אישור עקרוני לישראייר וארקיע להפעיל טיסות לארה"ב.

האישור ניתן בהתניה לכך שהחברות יפעילו מטוסים ממדינות שיש להם קטגוריה בטיחותית מדרגה 1. בדרך כלל, אישור כזה לוקח מעל חצי שנה, אך לחץ של מנהל התעופה האזרחית וגורמים נוספים זירז את האישור.

כמו כן, ישראייר חשפה בשבוע שעבר מסמך אותו הפנתה לשרים השונים ואף לח"כ ביטן בו ציינה כי מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23, הוגשו נגד החברה יותר מ-100 תביעות בדרישה לקבלת פיצוי בסך כולל של כ-2.2 מיליון שקל.

בישראייר מציינים: "המצב החוקי הנוכחי חושף את החברה להליכים משפטיים בלתי נגמרים בהיקפים לא מבוטלים, בתביעות לפיצויים, אשר בבסיסן טענות לשיבושים בלוח הטיסות, שהם תולדה של המצב הביטחוני חסר התקדים, לעיתים מכוח הנחיות מפורשות של הגורמים המוסמכים. ישראייר לא תוכל להמשיך לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפגיעה הקשה בה ובזכיותיה".

כלפי חוק טיבי לפיצוי הנוסעים, נטען כי "יישום הוראות החוק במציאות הנוכחית פוגע באופן לא חוקתי, שלא כדין, בזכיותיה של ישראייר ואף בתחרות ובציבור הנוסעים".

ח"כ ביטן בעצמו אמר במהלך דיון של ועדת הכלכלה שינוי חוק טיבי לפיצוי הנוסעים: "צריך לעזור איפה שאל על יש יתרון יחסי, בטיסות לארה"ב כי החברות האמריקאיות לא טסות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חוק טיביישראיירועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: