חברות התעופה מארה"ב לא ממהרות לשוב לארץ. זה מה שקורה מאחורי הקלעים
המטוסים והצוותים כבר משובצים ליעדים אחרים, החברות עוקבות אחר איראן וממתינות לשינוי חוק הפיצויים לנוסעים. זה מה שקורה מאחורי הקלעים של חזרת החברות האמריקאיות לישראל
מי ביטלה? מי חוזרת ומתי - העדכונים, החדשות והההמלצות החמות של עולם התעופה בערוץ הווטסאפ של פספורטניוז
חברות התעופה האמריקאיות לא ממהרות לחזור לטוס לישראל לאחר הפסקת האש עם ארגון חיזבאללה. בישראל עושים מאמץ גדול שהחברות, יונייטד איירליינס, דלתא אייר ליינס ואמריקן איירליינס ישובו להפעיל את הקווים לארץ.
שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, נמצא השבוע בארה"ב, שם הוא מקיים סבב שיחות עם מנהלי החברות והרגולטורים השונים.
בשורה התחתונה, ישנן כמה סיבות שבגינן החברות האמריקאיות לא חוזרות בשלב זה לטוס לישראל.
בחברות מחכים לראות שהמצב באזור יתייצב, כולל מול איראן. שינוי חוק טיבי - פיצוי לנוסעים מאוד חשוב מבחינת החברות האמריקאיות להגברת היציבות - עניין שעל יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן, להבין, שכן הוא יקבע האם הועדה אכן תצביע על השינויים המתבקשים בשבוע הבא. בנוסף, מבחינת החברות יש קושי בהצבת מטוסים וצוותים, שכן הם משובצים כבר ליעדים אחרים.
החברות לא המתינו חודשים על הגדר עד להתייצבות המצב באזור, ופשוט הציבו את המטוסים ביעדים אחרים.
בקרב החברות מקיימים הערכת מצב מחדש, אבל גם יוצאים עכשיו לחופשת חג המולד - וצריכים לחדש את מכירות כרטיסים לטיסות לישראל וממנה, לדבר עם הוועדים - וכל זה עוד ייקח עוד זמן.
בשיחות שניהלו מול זכאי, מנהל רת"א, הביעו בחברות מחויבות עמוקה לחזרת הטיסות לישראל. אך ההתארגנות תיקח זמן, גם לאור האתגרים התפעוליים. עם זאת ניתן להעריך כי בסופו של דבר - החברות האמריקאיות יחזרו לטוס לישראל, שכן מדובר בקווים רווחיים.