ב-2024: שיא כל הזמנים בהגעת קרוזים למיקונוס
האי היווני הקטן והפופולרי רושם שיא של 768 אוניות קרוזים בשנה החולפת, ויותר מ-1.29 מיליון נוסעים שהגיעו עמן. אז למה לא כולם מרוצים, ומה תהיה הגזירה שתחול ב-1.6.25?
על פניו, מדובר בהודעה משמחת למדי עבור כלכלת מיקונוס, אחד מהאיים הפופולריים ביותר ביוון. שנת 2024 המסתיימת הייתה שנת שיא בהגעת אוניות קרוז למיקונוס.
עם תום העונה, מסכמים באי הגעה של 768 עגינות של אוניות אל מול חופי מיקונוס, ועליהן יותר מ-1.29 מיליון נוסעים. המספרים חצו את הציפיות ואת הנתונים של 2023, אז נרשמו 749 אוניות שעליהן 1.19 מיליון נוסעים.
בנמל של האי מרוצים ואומרים כי "התוצאות המרשימות מציגות את הפיתוח של מיקונוס כיעד מוביל". ההערה היחידה לגבי מספר המגיעים באוניות בהודעת הנמל הייתה לגבי פיזור הנוסעים על פני ימות השבוע שלדברים יכול היה להתבצע טוב יותר.
אבל לא כולם מרוצים, ובעיקר בעסקי המלונאות שלא מרוויחים מהתיירים שמגיעים באוניות הקרוזים - שהרי הם חוזרים ולנים באוניות ולא מוציאים את כספם במוקדי האירוח באי.
גם הממשל היווני מנסה להתמודד עם תיירות היתר, בכך שהחל מהעונה הבאה (1.6.25) כל תייר שיגיע בקרוז לסנטוריני או למיקונוס יחויב ב-20€ בין 1 ביוני ל-30 בספטמבר. עבור הפלגות לנמלים אחרים ביוון, ייגבה תשלום של 5€ באותה תקופה בשנה.
איגוד המלונאים של סנטוריני פרסם בחודש ספטמבר השנה מכתב חריף לפיו "בהתבסס על התכנון שהוצג בפנינו, אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהצעדים - שלא רק לא יעזרו לכלכלה המקומית אלא עלולים להוביל לאחת מעונות התיירות הגרועות בשנים האחרונות".
עוד כתבו כי "המיסים יציבו את סנטוריני בעמדת נחיתות בהשוואה ליעדי תיירות עולמיים אחרים, כמו ספרד, טורקיה ואיטליה, שם מחזקים את תשתית התיירות על ידי הטבות לעסקים. בניגוד אליהם, ההחלטה החדשה תפגע בפיתוח האי".