תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

למרות שהממשלה מטפלת בנושא: ועדת הכלכלה דנה בהקמת נמל התעופה בנבטים

ממשלת ישראל כבר הקימה ועדה בין-משרדית, אך בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים דיון נוסף בהקמת נמל התעופה בנבטים - מהלך שעורר התנגדות מצד חיל האוויר וגורמים מקצועיים

נתב"ג. היכן יוקם נמל התעופה המשני? ההכרעה הסופית עוד רחוקה (צילום: SHUTTERSTOCK) נתב"ג. היכן יוקם נמל התעופה המשני? ההכרעה הסופית עוד רחוקה (צילום: SHUTTERSTOCK)

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן קיימה היום (רביעי, 22.1) דיון בנושא הקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג בנבטים. זאת למרות שהממשלה כבר אישרה בעבר הקמת נמלים בנבטים וברמת דוד, ואף מינתה ועדה בין-משרדית שמטפלת בנושא.

ההצעה, אותה מוביל ח"כ אלמוג כהן, נתקלת בהתנגדות מצד חיל האוויר ומעלה ויכוחים ארוכי שנים על מיקומו האידיאלי של נמל התעופה המשלים לנתב"ג.

במהלך השנים התקיימו דיונים רבים בשאלת המיקום, כאשר בעוד ברמת דוד ישנה התנגדות מצד תושבי האזור, חיל האוויר מתנגד להקמת השדה בנבטים בשל שיקולים ביטחוניים ותפעוליים.

עם זאת, תומכי ההצעה טוענים כי נבטים, בשל מיקומו בדרום הארץ, יכול לשמש כפתרון מתאים שלא יפגע באזורים מאוכלסים ויאפשר פיתוח אזורי הנגב.

החלטה בת יותר מעשור

בהחלטת ממשלה משנת 2014 נקבע כי נמל התעופה המשלים יוקם ברמת דוד, מהלך שעורר התנגדויות רבות מצד גורמים סביבתיים ותושבי עמק יזרעאל. בשל כך, חזר הרעיון להקים את השדה בנבטים - מיקום שנתפס כחיובי מבחינת פיתוח הנגב אך בעייתי מבחינה ביטחונית.

הקמת נמל התעופה ברמת דוד מעוררת התנגדות בשל פגיעה אפשרית במרחב הכפרי של עמק יזרעאל, העומס התחבורתי באזור והגבלות בשטח השדה, שעשויות לדרוש הקמת שדה נוסף בעתיד.

לעומת זאת, נבטים שבנגב נתפס כחלופה מועדפת בשל מיקומו המרוחק ממרכזי אוכלוסייה, אפשרות להתרחבות עתידית ותרומתו הצפויה לכלכלת האזור, התעסוקה והתיירות בדרום, תוך מזעור הפגיעה הסביבתית. לפיכך, ישנה הצעה להקים את השדה המשלים לנתב"ג בנגב. עם זאת, המומחים מזהירים כי גם פתרון זה מוגבל מבחינת קיבולת הנוסעים העתידית.

בראיון שהעניק בעבר שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית, לגיליון ראש השנה של קבוצת פספורט, הוא ציין כי "הממשלה אישרה קידום של הקמה של שני שדות נוספים ברמת דוד ובנבטים. גם אם יהיה שדה בנבטים, הוא לא ייתן מענה לצורך. הצורך זה הפער בין 40 מיליון נוסעים שיגיעו לישראל לבין הדרישה לביצוע התאמות ל-76 מיליון נוסעים ב-2050".

הדיון בוועדת הכלכלה מעורר ביקורת בקרב אנשי מקצוע שטוענים כי מדובר בחזרה מיותרת על דיונים שכבר התקיימו, בעוד הצורך הדחוף הוא בקבלת החלטות אופרטיביות וביצוע בפועל. נראה כי ההכרעה הסופית עדיין רחוקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כנסתועדת הכלכלהבארץנבטיםשדה תעופהתעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: