תל אביב 13°c
ניו יורק 6°c
לונדון 4°c
פריז 4°c
ברלין 6°c
אתונה 12°c
לרנקה 15°c
אא

ארקיע עשתה היסטוריה: טיסת הבכורה לניו יורק המריאה הלילה. ברלוביץ: "מקווים להגדיל תדירויות"

לראשונה ארקיע' המריאה לניו יורק בטקס חגיגי, במעמד בכירי התחבורה והתעופה בישראל, בהם ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארה"ב, מנכ"ל משרד התחבורה, יו"ר ומנכ"ל רש"ת, מנהל רשות התעופה האזרחית וגורמים בכירים נוספים. ברלוביץ: ״יום היסטורי לתעופה הישראלית'"

גוזרים את הסרט -מימין: פלור, בן זקן וברלוביץ. צילום: ערן לם גוזרים את הסרט -מימין: פלור, בן זקן וברלוביץ. צילום: ערן לם

אחרי שנים שזה לא קרה, חברת תעופה ישראלית נוספת לאל על מבצעת הלילה טיסה ישירה בין תל אביב לבין ניו יורק.

חברת ארקיע טסה הלילה לראשונה בין נמל התעופה בן גוריון לבין נמל התעופה קנדי שבניו יורק. הטיסה הראשונה.

במעמד עוז ברלוביץ' מנכ״ל בחברה, ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארה"ב בישראל לארי ל' ממט, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו"ר רשות שדות התעופה אבנר פלור, מנכ"ל רשות שדות התעופה שרון קדמי, מנהל רשות התעופה האזרחית שמואל זכאי, יו"ר תו"ת אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות איל ידין, ובכירים בענף התעופה חנכה החברה הערב (מוצ"ש) בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון את טיסת הבכורה ההיסטורית של הקו החדש מתל אביב לניו יורק (JFK).

מימין: ממט, ברלוביץ, קדמי וזכאיערן לםצילום:

במהלך הטקס בנתב"ג נערכה גזירת סרט חגיגית, והנוסעים הראשונים של הקו החדש זכו לאירוח מיוחד טרם ההמראה.

כזכור, הקו החדש, שהחל כיוזמה משותפת עם TechAir יצא לדרך במטרה לתת מענה למחסור החמור בטיסות בין ישראל לארצות הברית, עם בשורת מחירים של החל מ-1,199$. מאז שלביו הראשונים, הפרויקט עבר לניהול בלעדי של חברת ארקיע וכיום הוא מופעל במלואו על ידה. הקו נולד מתוך הצורך להתמודד עם המציאות המאתגרת של שוק התעופה בישראל מאז תחילת המלחמה, ובמיוחד בחודשים האחרונים שבהם חברות התעופה הבינלאומיות הפסיקו לטוס לישראל.

הטיסות בקו החדש יכללו 3 טיסות שבועיות בימים ראשון, שני ורביעי ויופעלו במטוס מתקדם מסוג איירבוס 330-900 NEO מהחדשים והמובילים של החברה הספרדית-פורטוגזית Iberojet,המטוס שיכלול גם צוות ישראלי של 'ארקיע' יופעל בקונפיגורציה של מחלקת תיירים מרווחת הכוללת מסכים אישיים ו שתי ארוחות מלאות כשרות ומשקאות במהלך הטיסה.

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

רגע לפני ההמראה, מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' אמר לפספורטניוז: "ההתרגשות גדולה, מדובר ביום היסטורי לתעופה בישראל, אנחנו כאן כדי להישאר, ואפילו מקווים להגדיל את התדירויות".

ברלוביץ הנרגש נשאר דברים באירוע ואמר: ״היום הוא רגע מכונן בהיסטוריה של ארקיע. השקת הקו הישיר לניו יורק אינה רק הרחבת פעילות עסקית – היא עדות לצמיחה, לאומץ ולחזון שלנו. ניו יורק היא מרכז גלובלי, יעד אסטרטגי בעל חשיבות עצומה, קו התעופה החשוב ביותר עבור מדינת ישראל והנוכחות של ארקיע בשוק זה מסמלת עידן חדש עבורנו. בשנה וחצי האחרונות, ההתמודדות עם מציאות מאתגרת הפכה את חשיבות התעופה הישראלית לברורה מתמיד. בתקופה שבה רב חברות התעופה זרות צמצמו פעילות או בחרו שלא לטוס בכלל, ארקיע וחברות התעופה הישראליות הנוספות הוכיחו שוב עד כמה הן נכס למדינת ישראל. דווקא בתקופה מאתגרת זו ארקיע בחרה לצעוד קדימה, להסתכל לאופק ולחזק את הנוכחות שלה בהרחבת צי המטוסים וכאן היום בהשקת קו אסטרטגי זה. הצעד הזה אינו רק כלכלי – הוא מחזק את יציבותנו בשוק הבינלאומי, מבסס אותנו כשחקן מוביל בתעשיית התעופה ומעניק גישה ישירה לשער המרכזי של צפון אמריקה.״

ברלוביץ הוסיף ואמר על בעלי ארקיע: ״משפחת נקש, בעלת השליטה בארקיע, רואה בניו יורק לא רק יעד מסחרי אלא חלק מהזהות והחזון שלה. החיבור בין ישראל וצפון אמריקה נמצא בליבת פעילותם, והיום – השקת הקו הזה היא ביטוי ישיר למחויבותם להשקיע, לפתח ולהוביל את ארקיע לעתיד חזק יותר.״

למי שעזר להוביל את המהלך המורכב לא שכח מנכ״ל ארקיע להודות: ״אין הישגים בלי שותפים. אני רוצה להודות לכל מי שהפך את הקו הזה למציאות: למשרד התחבורה – לשרה מירי רגב, למנכ"ל משה בן זקן ולצוות המשרד על התמיכה והמחויבות להצלחתנו במהלכים רבים שיצרו לנו תשתית נוחה לפעילות זו. לרשות התעופה האזרחית – מנהל רת"א שמואל זכאי, ישי דון יחיא על הסרת חסמים רגולטוריים והליווי המקצועי הצמוד.

לרשות שדות התעופה – למנכ"ל שרון קדמי, על השותפות והתמיכה במהלכים המבצעיים הנדרשים.למשרד החוץ – על עבודה מאומצת מאחורי הקלעים מול הגורמים האמריקאים.

ולבסוף – לעובדות ולעובדי ארקיע וצוות ההנהלה הנדיר– העבודה הקשה שלכם, המסירות והמחויבות אפשרו לנו להקים קו כזה תוך חודש בלבד – הישג חסר תקדים בענף.

היום אנחנו מסתכלים קדימה. קו ניו יורק הוא לא רק יעד – הוא תשתית לצמיחה, להרחבת פעילות בינלאומית ולחיזוק מעמדנו כחברת תעופה חדשנית ודינמית.״

ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארה"ב בישראל לארי ל' ממט אמר באירוע: ״למרות התקופה הקשה הזו, אנחנו כאן לציין אירוע משמח המחבר בין שתי המדינות שלנו. טיסות כמו זו ​מחברות בין משפחות, מקדמות את הכלכלה, תומכות בחילופים תרבותיים, ומזניקות את התיירות.הן משמרות את הקשריםהחזקים והעמוקים בין שתי המדינות שלנו.״

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

שרון קדמי, מנכ"ל רשות שדות התעופה אמר: "זה לא מובן מאליו שחברה כמו ארקיע מחליטה לעשות צעד נועז, יש שיאמרו אמיץ, מסוכן, אבל בלי צעדים כאלו לא היינו מגיעים לאן שהגענו. תודה לארקיע על האומץ, הוא לא מובן מאליו. טיסה אחת זה נחמד אבל זה לא החוכמה, החוכמה זה קו קבוע. המשמעות האסטרטגית היא לא רק צמיחה של ארקיע זה חיזוק של כל קו התעופה. ארקיע הייתה שותפה בימים הלא קלים שהרשות ומדינת ישראל עברו בשנה וחצי האחרונה. באמת הצלחה, הצלחה לקו החדש, לחברה, לנוסעים. הלוואי ונמשיך לראות עוד חברות מצטרפות.

בהעדר מטוס רחב גוף בשירות ארקיע היכול לבצע הטיסה, החברה חכרה מטוס מדגם Airbus A330-900 של חברת התעופה הפורטוגלית-ספרדית Iberojet, עמו תטוס כאמור שלוש פעמים בשבוע לניו יורק.

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

הטיסות מתל אביב לניו יורק ימריאו במוצ"ש ב-23:30, בשני ב-12:00 וברביעי ב-12:00. הטיסות מניו יורק לתל אביב ימריאו בימי ראשון ב-15:00, בשלישי ב-15:00 ובימי חמישי בשעה 16:00.

נכון להיום ארקיע מתכננת לטוס לניו יורק עד לסוף חודש יוני. החלטה שהתקבלה לאחר הכרזת המדינה על השתתפותה במקרה של צורך בפיצוי עבור חברות תעופה ישראליות שיטוסו בקו ויציבו תחרות לאל על, ואישור מטעם גורמי התעופה בארצות הברית.

נזכיר כי גם ישראייר קיבלה אישור מרשות התעופה האמריקאית לטוס לניו יורק, אך עד עתה לא החליטה האם להפעיל טיסות לתפוח הגדול.

עם זאת, ניתן לשער שלאור הודעותיהן של חברות התעופה מארצות הברית על שובן לישראל – United כבר באמצע חודש מרץ ודלתא אייר ליינס באפריל, פוחת הסיכוי כי גם ישראייר תצטרף לתחרות על הקו.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

באירוע החגיגי לקראת הטיסה נכח גם מנכ"ל חברת התעופה Iberojet המחזיקה מטוס צר גוף אחד (Airbus A320) לצד ארבעה מטוסים רחבי גוף מדגם A330 ושני מטוסים חדישים מדגם A350. במטוס עמו תטוס החברה בין תל אביב לניו יורק מחלקת תיירים בלבד, וקיבולת של 388 נוסעים בסך הכל.

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

אורך המטוס הוא 63.6 מטרים ומוטת הכנפיים היא 64 מטרים. המהירות המקסימלית של המטוס מדגם זה עומדת על 918 קמ"ש, טווח הטיסה עומד על 12 אלף קילומטרים וקיבולת הדלק עומדת על כ-140,000 ליטרים. מושבי המטוסים כוללים שקע טעינה USB.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעניו יורקטיסות לניו יורק

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: