תל אביב 30°c
ניו יורק 31°c
לונדון 22°c
פריז 23°c
ברלין 18°c
אתונה 28°c
לרנקה 27°c
אא

כל מה שרציתם לדעת על מטוס העתיד החדש של וויז אייר ה - Airbus A321XLR. לאן תוכלו לטוס איתו?

לרגל קבלת המטוס הראשון מהדגם החדשני בחברת הלואו-קוסט Wizz Air, הנה כל מה שתשמחו לדעת על המטוס שייקח אתכם רחוק. ויש גם חסרונות

צילום: AIRBUS צילום: AIRBUS

חדשות. עדכונים. מבצעים ✈️ פספורטניוז ב-WhatsApp >> וב-Telegram >>

 

נתחיל בכמה עובדות פשוטות. שוק המטוסים צרי הגוף עדיין חי, בועט וגדול יותר מזה של המטוסים רחבי הגוף. בבואינג מדובר בגרסאות העדכניות של ה-737 כדוגמת ה-MAX, ובאיירבוס במשפחת ה-A320 שהולכת ומתעדכנת, וכיום עם צעד חדש נוסף במסירת ה-A321XLR הראשון לחברת הלואו-קוסט Wizz Air.

המסירה הראשונה לחברת לואו-קוסט, יש בה כדי להעביר מסר ולצפות את העתיד הקרוב של השוק אדיר הממדים הזה, שרק הולך ותופח ברחבי העולם.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לא עוד שעתיים-שלוש טיסה, אלא מטוס שישרת את נוסעי טיסות החסך גם למרחקים ארוכים, תת-שוק שמעטות חברות הלואו-קוסט שנכנסו אליו עד היום (כמו Scoot למשל), בטח עם מטוסים צרי גוף.

מה הוא יודע לעשות?

אבל לפני שנגיע ל"לאן", בואו נכיר קודם את ה"מה". בין החידושים המשמעותיים ב-A321XLR נמצאים טנק הדלק המרכזי-אחורי שלא פוגע בקיבולת המטען של המטוס, תא נוסעים עם מושבים רחבים יותר במחלקת התיירים (בדגם של Wizz כל המטוס מגיע כמחלקת תיירים עם 239 מושבים).

המטוס החדש של וויז איירה -A321XLR הראשון מבין 47 מטוסים.  צילום: WIZZ AIR

בחברות אחרות ניתן יהיה להציב מחלקת עסקים עם מערכות בידור מתקדמות, ממש כמו במטוסים רחבי גוף. מדובר במטוס חסכוני יותר ו"ירוק" יותר מהדגמים הקודמים במשפחת A320 וכזה עם עלויות תפעול נמוכות בהשוואה למטוסים רחבי גוף.

היתרון הגדול של המטוס הוא המרחק אותו הוא יכול לטוס באופן ישיר וללא עצירות. אם מטוסי ה-A320 הישנים יותר של איירבוס יכולים היו לטוס 5,740–6,940 קילומטרים, מטוסי ה-A321 יכלו לטוס עד 7,400 ק"מ, הרי שהמטוס החדש יכול לטוס 8,700 קילומטרים ברצף.

עם זאת, יש לציין כי גם בדגמים הקודמים, טייסים ומטוסיהם לא נוהגים להגיע אל קצה גבול היכולת והדלק.

לכן, מדובר ביעד פורץ דרך עבור חברות התעופה, וכאמור - לרבות חברות הלואו-קוסט שיוכלו להיפתח לשווקים חדשים. צפוי שעם ההזמנה החדשה של Wizz Air, לא מדובר רק בטיסות מלונדון לאמירויות או לסעודיה שבחברה מעוניינים לבצע, אלא שאנחנו עשויים לראות כאן לראשונה כניסה של החברה לשוק הטרנס-אטלנטי, מה שיקפיץ את החברה מעבר ליכולות של easyjet וריינאייר מתחרותיה.

לאן למשל?

תאורטית, החברה תוכל לטוס ללא הפסקה מאתונה לניו יורק (7,900 ק"מ); מרומא למיאמי (8,300 ק"מ); ממדריד לקובה (7,300 ק"מ) או מוורשה למונטריאול (6,500 ק"מ). כמובן שאלה רק יעדים תיאורטיים ויש עוד המוני נקודות שניתן לחבר באמצעות המטוס שיכול לטוס זמן רב וקילומטרים רבים.

קובה. צילום: shutterstock

מישראל, מדובר בבשורה פחות גדולה בשל המצב הגיאו-פוליטי והסביבה בה אנו חיים. לא ניתן יהיה לטוס עם ה-XLR מתל אביב לניו יורק, או לכל יעד אחר בצפון או בדרום אמריקה. באפריקה ניתן יהיה להגיע לדרום אפריקה, וגם להודו, אך לא לתאילנד המרוחקת יותר.

וגם את זה צריך לומר לסיום: למרות שזה עניין של טעם, רבים יסכימו כי חוויית הטיסה במטוס צר-גוף שונה לחלוטין והרבה פחות נוחה ונעימה מחוויית הטיסה במטוס רחב גוף.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הסביבה המרווחת במטוס עם שני מעברים, שונה בתכלית מ"גליל הפח", מתקדם ככל שיהיה. ובכל זאת, אם מדובר במטוס יעיל יותר שגם יפחית עלויות, הרי שכולנו נרוויח מכניסתו לשוק.

צילום: AIRBUSצילום: AIRBUS

הכתבה עניינה אותך?

כן
לא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: AirbusA321XLR

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: