נמשך המשבר בתיירות הנכנסת
בחודש פברואר נרשמה ירידה של 24% בלינות תיירים בבתי המלון, לעומת אשתקד. אלי גונן: "תעשיית התיירות ממתינה בקוצר רוח לשר או שרת תיירות נמרצים וחזקים במשרד התיירות, כדי להביא את התקציבים הנדרשים ולצאת במתקפת שיווק ופרסום בעולם, שתשיב אלינו את התיירים"
לדברי התאחדות המלונות, מתחילת 2015 איבדו בתי המלון לינות תיירים בשווי של 140 מיליון ₪, חודש נוסף מאז 'צוק איתן' של ירידה תלולה בהיקף לינות התיירים בבתי המלון ונתונים לא טובים.
לינות תיירים, בפברואר נרשמו בבתי המלון כ- 534 אלף לינות תיירים, 24%- ירידה לעומת אשתקד, לינות ישראלים, וכ-731 אלף לינות ישראלים, 3%+ עליה לעומת פברואר אשתקד. סה"כ לינות תיירים + ישראלים, כ- 1.3 מיליון בלבד, 11%- ירידה לעומת פברואר 2014.
התפלגות לינות התיירים: ירידות נרשמו בכל הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ- 11 אלף לינות (9%+). בים המלח נרשמה הירידה הגבוה היותר עם כ- 16 אלף לינות (49%-), ולאחריה במלונות אילת: כ- 50 אלף (39%-). ירידות נוספות נרשמו במע' ירושלים: כ- 143 אלף לינות (22%-), בת"א: כ- 130 אלף לינות (16%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 66 אלף לינות (27%-), בנתניה: כ- 18 אלף (22%-), , בנצרת: כ- 13 אלף (23%-) ובחיפה: כ- 13 אלף לינות (30%-).
התפלגות לינות הישראלים: עליות נרשמו באזורים: אילת: כ- 299 אלף לינות (2%+), במע' ירושלים: כ- 54 אלף לינות (27%+), בתל אביב: כ- 47 אלף לינות (11%+) ובהרצליה: כ- 7 אלף לינות (7%+).
עם זאת, באזורים רבים אחרים בארץ נרשמו ירידות: בים המלח: כ- 119 לינות (5%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 57 אלף לינות (5%-), בחיפה: כ- 14 אלף לינות (15%-), בנתניה: כ-13 אלף לינות (6%-)
ובנצרת: כ- 4 אלף לינות (30%-).
לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "המשבר אינו גזירה משמים. והמדינה אינה יכולה להמשיך ולהשלים עם משבר שכזה, נוכח העובדה שמעבר לתקציבי ענק שמאבד המשק, ישנה פגיעה בעשרות אלפי מועסקים בתיירות, בעיקר באזורי פריפריה. יש לנו מה ללמוד משכנתנו מצרים, שחרף פגיעה קשה בה משלנו בתיירות הנכנסת, לא מוותרת ועושה מאמצים כבירים להשבת תנועת התיירות אליה באמצעות תקציב מיוחד בהיקף של 1 מיליארד דולר לפעולות שיווק שונות ומגוונות, שאכן מצליחות להחזיר אליה את התיירים. גם מדינות אחרות, שנפגעו בתיירות בשנים האחרונות בעקבות קריסה כלכלית (למשל: יוון), או על רקע אירועים פוליטיים ומדיניים, או רצף אירועי טרור – אינן מרימות ידיים. שיווק - זו השקעה משתלמת כלכלית. יחד עם שאר גורמי תעשיית התיירות, אנו ממתינים בקוצר רוח לשר או שרת תיירות נמרצים וחזקים במשרד התיירות, כדי להביא את התקציבים הנדרשים ולצאת במתקפת שיווק ופרסום בעולם".
התפלגות כלל הלינות (תיירים + ישראלים) לפי אזורים: ירידות נרשמו בכל רחבי הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ- 17 אלף לינות (8%+).באילת: 349 אלף לינות (7%-), במע' ירושלים: כ- 197 אלף (13%-), בת"א: כ- 177 אלף (11%-), בים המלח: כ- 135 אלף (14%-), בטבריה וסובב כנרת : כ- 123 אלף (18%-), בנתניה: כ-31 אלף (16%-), בחיפה: כ- 27 אלף (23%-) ובנצרת: כ- 17 אלף (25%-).
תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ-52% (11%- לעומת פברואר 2014). התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ- 63% (13%-), אחר כך במלונות תל אביב: כ- 62% (7%-), באילת: כ- 53% (11%-), במע' ירושלים: כ- 50% (17%-), בהרצליה: כ- 49% (8%+), בנתניה: כ- 46% (12%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 46% (18%-), בחיפה: כ- 45% (22%-) ובנצרת: כ- 34% (16%-).
מצבת חדרי המלון עמדה בפברואר על 50,070 (1%+).
הירידה בלינות התיירים במלונות מאז "צוק איתן"
(יולי 2014- פברואר 2015)