אא

משרד התיירות ערך כ-250 מבצעי אכיפה נגד הדרכה ללא רשיון ב-2014

לראשונה, משרד התיירות מאפשר למורי הדרך לדווח למשרד התיירות, על הדרכה בלתי חוקית באמצעות טופס, אשר משמש כראיה לצורך מתן קנס.

|| ||

מחלקת הביקורת של משרד התיירות, הודיעה כי ערכה ב-2014 כ-250 מבצעי אכיפה על הדרכה בלתי חוקית על ידי מורי דרך לא מורשים, שבמהלכם נבדקו כ-1,500 קבוצות תיירים באתרים ובאטרקציות ברחבי הארץ. 

ב-2014 נקנסו 11 אנשים שנתפסו מדריכים ללא רישיון, ועוד נחקרו כ-10 סוכני נסיעות, עליהם הגיע לידי משרד התיירות, מידע על כך שהם העסיקו מדריכים לא מורשים. מורי הדרך מדווחים למשרד התיירות על ירידה בהיקף תופעת מורי הדרך המדריכים באופן בלתי חוקי, ללא רישיון.

לדברי משרד התיירות, המשרד נעזר באלפי מורי הדרך המורשים, שנמצאים באתרי התיירות בארץ באופן קבוע. השבוע יוצא לדרך שיתוף פעולה עם אגודת מורי הדרך – אשר נציגיהם יצטרפו לצוות הביקורת של המשרד במבצעי האכיפה הבאים, בליווי שוטרים בשכר. כמו כן, לראשונה, משרד התיירות מאפשר למורי הדרך לדווח למשרד התיירות על הדרכה בלתי חוקית באמצעות טופס, אשר משמש כראיה לצורך מתן קנס.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו אמר כי: "תפקידם של מורי הדרך מרכזי לתיירות, מעצם היותם צינור ידע ישיר בעבור התיירים המגיעים לישראל. על כן, אנו רואים חשיבות רבה בפיקוח על הנעשה בענף זה, במטרה להבטיח כי המבקרים והתיירים יקבלו את המידע המהימן והעדכני ביותר ממורי דרך מוסמכים ומקצועיים".

בהתאם לחוק שירותי תיירות, אדם שעובד כמורה דרך ללא רישיון, צפוי לקנס של 3,000 ₪ וסוכנות תיירות שמעסיקה אדם כזה צפויה לקנס של 9,000 ₪.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: