עיריית ירושלים משיקה את מיזם 'popup'
העירייה, באמצעות חברת עדן משיקים את המיזם בשלושה חללים למעצבים צעירים במרכז ירושלים. ליאור בר דור, מ"מ מנכ"ל עדן: "מיזם 'popup' יאפשר לאמנים צעירים להציג את עבודותיהם במרכז העיר, למלא חללים ריקים ולהוסיף נקודות עניין ויצירה במתחם מרכז העיר"
החברה לפיתוח מרכז ירושלים הודיעה על השקה בימים הקרובים, של שלושה חללים במרכז ירושלים, המיועדים ליוצרים ולמעצבים צעירים. המיזמים יחלו לפעול לקראת פסח ויהיו פתוחים לקהל הרחב בחודשים אפריל ומאי.
במסגרת הפרויקט, תשיק עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, בשלב הראשון, שלושה חללים לפעילות תרבות ויצירה בהם יוצגו, לזמן מוגבל כאמור, לציבור הרחב תערוכות ומייצבים ארעיים ומשתנים. זאת במטרה לאפשר ליוצרים צעירים להציג את עבודותיהם ובכדי ליצור התחדשות ועשייה צעירה ומפתיעה במרכז ירושלים.
המיזמים החדשים יפעלו בשלושה חללים:
בכיכר בית יואל שבצומת הרחובות ריבלין ויפו, תושק גלריה למעצבים צעירים שתכלול תצוגות מתחלפות אחת לחודש. הגלריה תושק במבנה שבעברו שימש כמרכז השקיה עירוני.
במדרחוב יואל משה סלומון, יפעל במהלך חודש אפריל סלון תרבות בשם "מחר מחרתיים". סלון התרבות יופעל בשיתוף פעולה עם שניים מהגופים האמנותיים הוותיקים בעיר: בית הקפה "תמול-שלשום" ועמותת "בר קיימא" לתרבות, אמנות, מוסיקה ושלום.
בן סירא 24, תציג אומנות צעירה בגלריה עצמאית בשם "Spotart".
תפיסת ה-POPUP הינה כלי להתחדשות אורבנית של מרכזי ערים שבבסיסו עומד הרעיון של שיתופי פעולה לתקופה קצרה בין בעלי נכסים שאינם בשימוש לאומנים/יוצרים ועסקים. בעיריית ירושלים וחברת עדן מקווים כי התפיסה תתפתח ולמיזמי התרבות יתווספו מיזמי POPUP עסקיים לצורך מכירה או קידום מכירות.
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת מציין כי: "האומנים הצעירים בירושלים יוכלו לבטא את יצירותיהם ולהציג את עבודותיהם בחללים עירוניים חדשניים, באופן שישים אותם על מפת התרבות והאומנות בירושלים ובארץ בכלל. בשנים האחרונות בירת ישראל הפכה למובילה במתן במה לאומנים ויוצרים צעירים, ובכך מסייעת להם ומנגישה מגוון אירועי תרבות ואומנות לתושבי ירושלים ולמבקרים בה. אני גאה בעשייה הענפה אשר זוכה לביקוש רב ואמשיך לפעול להקמה ולפיתוח של מוקדי תרבות ואומנות חדשניים בבירה".
ליאור בר דור, מ"מ מנכ"ל חברת עדן: "המיזם החדש הינו נדבך נוסף בפועלה של עדן לחיזוק הפעילות המסחרית והתרבותית במרכז ירושלים. המיזם נועד להציע למעצבים ירושלמים צעירים ליהנות מחשיפה נרחבת במרכז העיר, ומצד שני יאפשר לציבור ליהנות מעבודות עדכניות של אמנות עכשווית בתוך חללים עירוניים שעמדו עד כה ריקים. אני מזמין בעלי נכסים במרכז העיר להציע את החללים שברשותם לפעילויות נוספות מסוג זה".
עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים: "תפיסת הפופ אפ החדשנית שאנחנו מתחילים ליישם היא עוד חלק במגמה שלנו להפוך את מרכז העיר למרכז אורבני, יצירתי, חדשני ותוסס. אנחנו מקווים להשיג בעזרת הגלריות הזמניות חשיפה גדולה ומכירה של מוצרי עיצוב ואומנות, ובכך להמשיך להגדיל את קהילת היוצרים והאמנים בעיר".
עידו לויט, המנהל האומנותי של חברת עדן הביע תקווה כי: "יזמים צעירים יוכלו ליהנות ממערך של חללים ומתחמים, להציג את עבודותיהם לקהל הרחב ולבדוק את היתכנותה הכלכלית במחיר זול יחסית, בטרם ישקיעו בגלריות ובחללי עבודה יקרים".